המדינה נגד ההחלטה ללמד חרדים במעורב • מלכיאלי: בית הדין צבוע

בית הדין לעבודה בירושלים הורה למדינה לצרף 10 נשים לקורס שמכשיר גברים חרדים לתפקידים בשירות המדינה - ואם לא, הקורס יוקפא • המדינה מתכוונת להילחם בהחלטה: "מנותקת מהמציאות" • ח"כ מלכיאלי: "הגיע הזמן שהנהגת המדינה תחליט האם באמת רוצים לשלב את המגזר החרדי"
שייע קליין
כ"ה ניסן התשע"ח / 09.04.2018 22:36

המדינה צפויה להודיע לבית הדין האזורי לעבודה כי אין בכוונתה להוציא לפועל את ההוראה לשתף 10 נשים חרדיות בקורס ההכשרה לחרדים.

תכנית הצוערים המיוחדת שמפעיל משרד העבודה והרווחה, המתנהלת בהפרדה בין גברים לנשים, הוקמה במטרה לשלב חרדים בשירות המדינה. בימים אלה פעל קורס לגברים, כאשר לפי התכנית בעוד כמה חודשים היה אמור להתחיל קורס לנשים.

על פי הכרעת בית הדין, במידה וההוראה לשלב נשים כבר בקורס הנוכחי, שבו משתתפים נכון לעכשיו גברים בלבד, לא תמולא בתוך חודש ימים – התכנית תיגנז והקורס יבוטל.

לפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 2, בממשלה אומרים כי במידה ובית הדין יחליט להקפיא את הקורס, כפי שאיים, הם יפנו לבית הדין הארצי.

גורם בכיר בממשלה אומר על החלטת בית הדין: “זו החלטה מנותקת מהמציאות ולוקה בחוסר הבנה. אף חרדית לא תבוא לקורס מעורב, הפסיקה תעצור שילוב חרדים בשירות המדינה. לא נשלים איתה”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב: “הפרסום הערב על ידי כתב חברת ‘החדשות’ יאיר שרקי, כי אם בית הדין יחליט על ביטול הקורס – המדינה תערער לבית הדין הארצי, הינה בשורה של ממש וצעד בכיון הנכון.

“הצביעות בהחלטת בית הדין, חוצה כל גבול אפשרי. מחד, מדברים במילים גבוהות על שילוב חרדים בשוק עבודה. מאידך, לא באמת נותנים לעשות זאת, מבלי לפגוע בהשקפת עולמם ואורח חייהם.

“החלטה זו מצטרפת להתנגדות העזה והלא ברורה של המל”ג להצעת החוק שהגשתי שתאפשר למוסדות להשכלה גבוהה חרדים ללמד בתחומם תואר שני בהפרדה. דבר שלא פוגע באורח החיים של איש.

“הגיע הזמן שהנהגת המדינה תחליט האם באמת רוצים לשלב את המגזר החרדי על כל המשתמע בכך או רק להפריח סיסמאות ריקות מתוכן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות