68 שנים לאחר שנרצח על ידי שוטר במעברה: גילוי מצבה לעולה מתימן

הקבר נחשף באופן מפתיע, במהלך סיור שערכה הוועדה בראשות ח"כ נורית קורן בבית העלמין בסוף חודש תשרי, כחלק מסדרת סיורים בבתי העלמין בהם נטמנו תינוקות וילדים שנפטרו בשנים הראשונות לקום המדינה
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ח / 08.04.2018 16:27

מחר (שני) בצהרים יתקיים בבית העלמין מחנה דוד שבחיפה, בנוכחות יו”ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, חברת הכנסת נורית קורן, מעמד גילוי מצבה לקברו של סלים יעקב ג’רפי ז”ל, שנרצח במעברת עין שמר – ומקום קבורתו לא היה ידוע למשפחתו, על אף עשרות שנים של חיפושים.

הקבר נחשף באופן מפתיע, במהלך סיור שערכה הוועדה בראשות ח”כ נורית קורן בבית העלמין בסוף חודש תשרי, כחלק מסדרת סיורים שמקיימת הוועדה בבתי העלמין בהם נטמנו תינוקות וילדים שנפטרו בעשרות השנים הראשונות לקום המדינה.

סלים יעקב ג’רפי נרצח בידי שוטר במעברת עין שמר בשנת 1950.

לדברי בני המשפחה, הגופה נשארה בידי המשטרה, והמשפחה לא הורשתה להשתתף בלוויה.

עד לסיור הוועדה מטעם הכנסת, לא נמסר לבני המשפחה שום פרט על מיקומו של הקבר.

במהלך הסיור של הוועדה בבית העלמין, נענו אנשי חברה קדישא לדרישת יושבת ראש הוועדה לאתר את הקבר של ג’רפי – ולשמחת כולם הקבר נמצא.

עם גילוי מקום הקבורה, ברגע מרגש במיוחד, נאמר לראשונה אחרי 67 שנה קדיש על ידי קרוב משפחתו.

יעקב סלים ג’רפי היה עולה מתימן במחנה עין שמר שבו שוכנו אלפי תימנים. הוא קרא לאחיו שלא להיכנע להנהלת המחנה שכפו עליהם חינוך חילוני, ונהג להגניב נערים תימנים מהמחנה אל המדרשיה בפרדס חנה כדי שיראו שגם בארץ הקודש יש יהודים שלומדים תורה.

ג’רפי הוזהר להפסיק את פעילותו ולבסוף נרצח  בירית אקדח.

מחר, כאמור, יתקיים מעמד גילוי המצבה בשעה 14.30.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השם יקום דמו
    08/04/2018 17:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יהודי אמיץ, כמעט בודד בין כל נדכאי עולי תימן

  2. יהי זכרו ברוך
    08/04/2018 21:45
    איל
  3. יהודי שמת על קידוש השם מול משטר הכפיה הסוציאליסטי של “מפלגת העבודה” . מפליא אותי כי עד היום הייתי בטוח שרק ברוסיה הסטאליניסטית רצחו יהודים לניסו לשמור על חינוך יהודי