ליברמן דורש ממנדלבליט חקירה פלילית נגד בצלם: ‘חתרני וקיקיוני’

שר הביטחון פנה ליועץ המשפטי לממשלה לחוקר חשד להסתה כנגד ארגון בצלם - לאחר שהארגון קרא לחיילי צה"ל לסרב פקודה בצעדת הטרור ברצועת עזה
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ח / 08.04.2018 13:46

שר הביטחון אביגדור ליברמן פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לחקור את ראשי ארגון ‘בצלם’  בעקבות קריאת הארגון למפקדי וחיילי צה”ל לסרב לפקודה לירות לעבר הפורעים שהשתתפו בצעדת הטרור סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה בסוף השבוע.

“פניתי ליועמ”ש וביקשתי לחקור את ראשי ארגון בצלם על הסתה לאי ציות בעקבות קריאתם לחיילים לסרב פקודה בהגנה על הגבול”, צייץ שר הביטחון.

“הארגון החתרני והקיקיוני הזה יחד עם שונאי ישראל והתקשורת הבינ”ל מנסים לעשות דה לגיטמציה לחיילנו הפועלים באופן חוקי וערכי במצב מורכב ביותר. אנו נשים לזה סוף.”

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, כתב שר הביטחון: “אני רואה בחומרה רבה את הניסיון לזרוע חשש ופירוד בקרב לוחמי צה”ל ומפקדיו, בעת שצה”ל מגן על גבולה הדרומי של ישראל מפעולות חבלה ומפרובוקציות המאורגנות על ידי ארגון חמאס”.

ליברמן הוסיף: “גם במצבים המורכבים ביותר, מפקדי צה”ל ולוחמיו פועלים באופן ערכי וחוקי. הניסיון לחתור תחת המערכת הצבאית ולהנחות את החיילים לפעול אחרת, הוא חמור מאוד”.

“אבקשך לחקור ללא דיחוי את פנייתו של ארגון בצלם ללוחמי צה”ל ומפקדיו. בפרט אבקשך לבחון אם יש בעבירה זו משום עבירה פלילית על-פי סעיף 110 לחוק העונשין (הסתה לאי ציות), הנושאת ענישה מוגברת, בעת שהיא נעברת בתקופה שבה מתנהלת פעילות איבה נגד מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות