ליברמן: בעולם מציגים מצעד טרור כמחאה אזרחית. זו חגיגת צביעות

שר הביטחון הודה ללוחמים שהגנו על הגבול בחג: "עבדו קשה מאוד וסיכלו כל ניסיון לאתגר אותנו" • גינה גם את הצביעות העולמית: "בסוף השבוע אסד טבח 48 אזרחים מתוכם 8 ילדים ו-6 נשים. מזכ"ל האו"ם לא קרא להקים ועדת חקירה • צה"ל הצבא המוסרי ביותר, ערוכים גם ל-200 הפגנות"
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשע"ח / 07.04.2018 22:13

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס בצאת השבת לעימותים הקשים בין צה”ל לפורעים הפלסטינים ביום שישי בגבול רצועת עזה.

מניין ההרוגים בהפגנות הטרור ברצועת עזה מול גדר המערכת עלה היום לתשעה, עם מותם של שניים מהפצועים אתמול – בהם העיתונאי יאסר מורתג’א שנורה בבטנו באזור חאן יונס.

על פי הודעה שנמסרה אמש, בהפגנת הטרור נפצעו 1,356 בני אדם – בהם 35 באורח קשה. 399 מהם נפגעו מירי חי, 16 מירי כדורי גומי, 143 משאיפת גז ו-25 מרסיסים.

“חג הפסח שמסתיים בשעה זו היה מהשקטים והבטוחים שידענו בשנים האחרונות. ההערכות שלנו בגבול עזה הוכיחה את עצמה. עם ישראל חייב תודה גדולה לאלפי לוחמי צה”ל, השב”כ והמשטרה שעבדו קשה מאוד וסיכלו כל ניסיון לאתגר אותנו”.

ליברמן הוסיף: “חמאס שולח טרוריסטים במסווה אזרחים לפגוע בריבונות שלנו ובעולם מציגים את מצעד הטרור הזה כמחאה אזרחית. זו חגיגת צביעות. בסוף השבוע אסד טבח 48 אזרחים מתוכם 8 ילדים ו-6 נשים. מזכ”ל האו”ם לא קרא להקים ועדת חקירה, מועצת הביטחון לא התכנסה, הליגה הערבית התעלמה וה-BBC כמובן לא ראה ולא שמע”.

במהלך חגיגות המימונה באשדוד התייחס ליברמן למות העיתונאי הערבי בהתפרעויות בעזה.

“ראינו עשרות מקרים שבהן חמאס משתמש באמבולנסים או מתחפש לעיתונאים – לא ניקח שום סיכונים”, אמר ליברמן. “צה”ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, אנחנו ערוכים גם ל-200 הפגנות”.

“לא יודע מיהו, צלם או לא צלם. מי שמפעיל רחפנים מעל כוחות צה”ל שידע שהוא מסכן את עצמו. היו מקרים שמחבלים התחפשו גם לעיתונאים”.

בתוך כך, כוח צה”ל בגבול רצועת עזה איתר רימון סמוך למעבר קרני שהושלך לכיוון ישראל.

מדובר צה”ל נמסר: “מציאת הרימון היא עוד הוכחה כי הפרות הסדר היו כסות לפעולות טרור ובחסותן ניסו לבצע פיגועים נגד כוחות צה”ל ואזרחי ישראל”.

ארצות הברית מנעה הלילה קבלת הצהרה במועצת הביטחון התומכת בזכותם של הפלסטינים להפגין בשלום לאורך גדר המערכת, ולאמץ את קריאתו של מזכ”ל האו”ם גוטרש לנהל חקירה עצמאית ובלתי תלויה של האירועים האלימים בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות