דרעי: ‘למה אני נגד הורדה של אחוז החסימה? כי אני רגוע’

אריה ריבקינד
|
כ' ניסן התשע"ח / 05.04.2018 13:28
שר הפנים מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה בסאגת ‘מתווה המסתננים’: “לא התנהלו נכון מול השרים” • “יש מדינה שלישית נוספת שמוכנה לקבל את המסתננים, גם שלא מרצונם. אנחנו מקווים שבג”ץ לא יעכב אותנו. אם לא יהיה פתרון, נחוקק חוק חדש עם פסקת ההתגברות”

שר הפנים, אריה דרעי, התבטא היום (חמישי), בראיון שהעניק ל’כאן’, על ביטול ‘מתווה המסתננים’, ומתח ביקורת על ראש הממשלה.

לדבריו, ההתנהלות מול שרי הממשלה לא הייתה נכונה והוא עצמו לא היה שותף לתכנון המתווה מול נציבות האו”ם לפליטים.

“לא ניהלתי את המושא ומתן עם האו”ם. מי שניהל זו המועצה לביטחון לאומי, בידיעה ובהסכמה של ראש הממשלה”, אמר דרעי. “הטעות הייתה שלא התנהלו נכון מול שרי הממשלה ומול הליכוד ולא שיתפו אותם”.

דרעי ציין: “יש מדינה שלישית נוספת שמוכנה לקבל את המסתננים, גם שלא מרצונם. אנחנו מקווים שבג”ץ לא יעכב אותנו. אם לא יהיה פתרון, נחוקק חוק חדש עם פסקת ההתגברות, זה יפתור את העניין”.

שר הפנים דיבר על הפתרון הקודם שבו היה מעוניין: “מצאנו שתי מדינות שלישיות שהסכימו לקבל את המסתננים ובית המשפט לצערי עיכב את זה למעלה משנתיים עד שהוא נתן את האוקיי לפני שלושה חודשים. נתנו להם מענק יפה של כמה אלפי דולרים, שלחנו אותם למדינות בטוחות יותר מהמדינות שלהם. קלטנו אותם מאוד יפה במשך עשר שנים – הגיע הזמן לעזור לתושבי דרום תל אביב. עניי עירך קודמים”.

לדברי דרעי, לאחר שרואנדה חזרה בה מההסכם, לא היה מנוס אלא לתמוך במתווה שהאו”ם הציע.

על מצבה הפוליטי של מפלגתו, אמר יו”ר ש”ס: “אין עוד מפלגה שעובדת כל כך קשה לטובת הציבור שלה וכמובן שגם לכלל ישראל. שואלים אותי למה אני מתנגד להורדת אחוז החסימה כי אנחנו בקושי מגרדים את אחוז החסימה בסקרים. אני רגוע.

“אנחנו מכירים את השטח. אין עוד מפלגה שמביאה כל כך הרבה אנשים לכנסים. אני מעריך שנביא יותר משבעה מנדטים”.

דרעי הוסיף: “ביום שש”ס תיעלם חס וחלילה, אוי ואבוי לכל המפעלים הגדולים שבנינו – עולם התורה הספרדי והעולם הסוציאלי. מי יילחם בממשלה שהכספים יילכו למוחלשים?”