בג”ץ אישר לנתח התינוק שטבע • ‘העדה’ מפגינים בבירה ובאבו כביר

שופטי בג"צ הסכימו עם חוקרי המשטרה כי יתכן וגורם המוות של התינוק שטבע באשדוד שונה מזה שעולה בגירסת ההורים • עורך הדין איתמר בן גביר: ניתן היה להסתפק בבדיקות אחרות ובחומר החקירה • הפגנות נגד ניתוחי מתים בירושלים ומול המכון באבו כביר - שם תנותח הגופה בבוקר
חיים טוויל
י"ט ניסן התשע"ח / 04.04.2018 17:58

בית משפט העליון דחה אחר הצהרים (רביעי) את עתירת משפחת התינוק שהמשטרה דרשה לנתח את גופתו, לאחר טבע בבית מלון באשדוד – ואפשר את הנתיחה.

עם זאת, השופטים הורו לעשות זאת בצורה הדרגתית, לפי התחייבות המשטרה, בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה.

השופטים קבעו כי נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים – וכי אין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

השופטים הדגישו כי הם נותנים את דעתם לטענות הנכבדות של הסנגורים, עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח, באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

עו”ד איתמר בן גביר: יש להצטער על החלטת בית המשפט העליון שפגע לא רק במשפחה וברגשות הציבור, אלא קודם כל בגופת תינוק בן חודש. ניתן היה, לדעתי, להסתפק בבדיקות אחרות ובחומר החקירה שקיים בתיק. אני סבור שידם של אנשי המכון לרפואה משפטית קלה, והם עורכים ניתוחים למתים אף במקום שאין צורך בכך.

הבדיקה תתבצע ביום חמישי בבוקר, במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

בעקבות הפסיקה פרצו הפגנות מחאה ברחובות ירושלים החרדית. אוטובוסים של מפגינים הגיעו גם אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר – ובמקום פרצו עימותים.

כ-80 מפגינים התעמתו בשעות הלילה עם כוחות גדולים ופרשי המשטרה בכניסה למכון,ר שם נמצאת גופת התינוק. השוטרים ביצעו מעצרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות