עתירה לבג”ץ נגד נתיחה של התינוק שטבע בג’קוזי: “אל תשחיתו גופתו”

משפחתו של התינוק בן החודש שטבע למוות בבית המלון באשדוד עתרה לבג''ץ • עו"ד איתמר בן גביר: "מדובר בתיק שבו נזעקת זעקת התינוק וזעקת כל העולם היהודי - להביא העולל לקבורה מבלי להשחית את גופתו" • אמש הובאה אמו של התינוק חזרה לבית המלון כדי לשחזר
חיים טוויל
י"ט ניסן התשע"ח / 04.04.2018 11:47

עתירה דחופה של משפחת התינוק שטבע למוות בג’קוזי בבית מלון באשדוד הוגשה הבוקר (רביעי) לבית המשפט העליון, בה מתבקש בית המשפט שלא להשחית ולפגוע בגופת התינוק.

הדיון נקבע לשעה 13:30.

עורך הדין איתמר בן גביר, שנשכר לצורך ייצוג בעתירה יחד עם עורך הדין משה אלמליח, כותב בעתירה כי היא מוגשת, בראש ובראשונה, כדי לעשות חסד של אמת עם תינוק קטן שסיים חייו תוך חודש ימים, וזעקתו עולה בארץ ובשמים: “אל תשחיתו את גופתי”.

בעתירה נטען, כי ניתוח שלאחר המוות הוא פגיעה קשה בכבוד המת ואיסור גמור וחמור בתורת ישראל. עוד נטען בעתירה כי ניתוחים כגון זה נעשים כאשר סיבת המוות לא הובררה כל צרכה, אלא שבמקרה דנן נטען בעתירה כי בידי המשטרה ראיות למכביר על סיבת המוות, ועקב הוראות צו איסור פרסום הדברים ימסרו לבית המשפט בדלתיים סגורות.

טענה נוספת של העותרים היא כי בעידן של היום יכולה המשטרה להסתפק בבדיקות חלופיות שיאפשרו לקבל נתונים שונים מבלי לפגוע בכבוד המת. העותרים מבקשים מבית המשפט להוציא צו ביניים ולעכב את הנתיחה עד לאחר דיון והחלטה בבית המשפט העליון.

עו”ד איתמר בן גביר אומר: “מדובר בתיק שבו נזעקת זעקת התינוק וזעקת כל העולם היהודי. אני מקווה שבית המשפט העליון יאזן בין האינטרסים השונים וישקול גם שיקולים של כבוד המת. אפשר וניתן לסיים פרשה זו ולהביא העולל לקבורה במדינת ישראל מבלי להשחית את גופתו ולפגוע בכבודו”.

עו”ד אלמליח אומר:” ניתוח של אחר המוות הוא מצב בלתי הפיך, וברור לנו שסיבת המוות ידועה למשטרה ויש להצטער כי המשטרה מתעלמת מריגשות הציבור וכבוד הנפטר ומבקשת לפגוע בתינוק”.

בראיון שהעניק הבוקר לחדשות עשר  התייחס עו”ד משה אלמליח, לסערה במגזר החרדי סביב נתיחת הגופה. “למה התינוק צריך לקבל עונש נוסף? הוא כבר חווה מוות ועכשיו רוצים לחתוך לו איברים”.

אלמליח הוסיף וטען כי “המצב אבסורד”, וגרס שהנפגע העיקרי בפרשה הוא התינוק עצמו. “על פי האמונה היהודית גוף האדם – גופו של התינוק – הוא דבר קדוש”, אמר הפרקליט, “אסור לבזות אותו ולפגוע בו”.

בדבריו, טען אלמליח שאילו התינוק, שהיה בן חודש ימים בלבד במותו, היה חי – הוא היה מזדעק על הרצון לנתח את גופתו. “לו התינוק היה עכשיו ודאי היה קם, זועק וצועק, ‘פגעתם בי פעם אחת – אל תפגעו בי פעם נוספת'”, אמר. עורך הדין סיכם: “הגוף הזה צריך לעמוד לתחיית המתים לפי האמונה היהודית. כל פגיעה בתינוק הזה היא פגיעה לא מוצדקת. הנתיחה מיותרת לחלוטין ולא הגיונית”.

לפי דיווח של תמיר סטיינמן מחדשות 2,  אמש, בשעת לילה מאוחרת ותחת אבטחה כבדה, הובאה אמו של התינוק חזרה לבית המלון באשדוד, כדי לספר לחוקרים מה באמת קרה שם בחדר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות