‘רד על הרצפה, ידיים למעלה’ I סוכל פיגוע בים: הטעייה, טיל – וחטיפה

10 תושבי רפיח נעצרו לאחר שערכו תצפיות על ספינות חיל הים • מנהיג החולייה מואשם בתכנון פיגוע משולב: שימוש בסירת הטעייה, שיגור טיל וניסיון לחטיפת חיילים מהספינה • צפו בתיעוד המעצר בלב ים
חיים טוויל
י"ט ניסן התשע"ח / 04.04.2018 11:33

הותר לפרסום – סוכל פיגוע נגד ספינת חיל הים: שירות הביטחון הכללי ולוחמי חיל הים עצרו לפני כ-3 שבועות עשרה מחבלים, תושבי רפיח ברצועת עזה, בחשד לאיסוף מודיעין ותכנון פיגוע טרור נגד ספינת חיל הים.

עשרת המחבלים נעצרו על כלי שייט אשר חרג מאזור הדייג ברצועת עזה, כאשר ביצעו פעילות לאיסוף מודיעין על כוחות חיל הים.

כלי השייט נעצר על ידי לוחמי חיל הים.

חקירת השב”כ העלתה כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג’מעה, דייג תושב רפיח, הוא מחבל הג’יהאד האסלאמי אשר בהנחיית מפקדי הארגון ברפיח לקח חלק בתכנון פיגוע נגד כלי שיט של חיל הים, תוך שימוש במספר סירות.

בחקירה נחשפה התכנית של הפיגוע: סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג החיילים שעל סיפונה.

הסירה השלישית תתקרב בשלב זה לספינת חיל הים במטרה לחטוף את החיילים שעליה, לטובת חילופי שבויים.

במסגרת ההכנות לפיגוע, ערך ג’מעה מספר תצפיות על ספינות חיל הים ואסף מידע באשר למיקום הספינות, מספר החיילים שעל סיפונן, וכן מידע על אמצעי הלחימה בספינות.

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגדו.

מכתב האישום נגד ג’מעה עולה כי בעקבות פיצוץ מנהרה של הג’יהאד האסלאמי על-ידי צה”ל שבו נהרגו מספר פעילים, פנה אליו פעיל ג’יהאד והציע לו להשתתף יחד עם אחרים בפיגוע נגד ספינת חיל הים של צה”ל, על מנת לחטוף חיילי צה”ל תמורת תשלום של 5,000 דולר.

ג’מעה אסף מידע על כוחות חיל הים באמצעות הטלפון הסלולרי שברשותו, והעביר את המידע לגורמים בג’יהאד האסלאמי.

במערכת הביטחון אומרים בעקבות סיכול הפיגוע: ”פעם נוספת הוכח שארגוני הטרור מנסים לנצל את ההקלות האזרחיות שמבקשות ישראל לתת – הפעם בתחום הדיג – לטובת קידום פיגועי טרור, באופן הפוגע באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. כוחות הביטחון בים, ביבשה ובאוויר, ימשיכו לפעול לסיכול טרור”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בירך את כוחות הביטחון על מעצר עשרת המחבלים.

“שוב צה”ל ושירות הביטחון הכללי מנעו פיגוע טרור נגד כוחותינו. האתגרים בגבול עזה מגוונים ומורכבים. לעם ישראל יש על מי לסמוך. אני מקווה שהפעם חברינו מהשמאל לא ידרשו ועדת חקירה”, צייץ ליברמן בטוויטר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחח
    04/04/2018 11:53
    פםח
  1. תכנינו לרצוח ועוצרים אותם בושה לממשלה הזאת תלכו מפה כבר משיח בדרך דיי כבר לזלזאל בחיי אדם