טרגדיה בג’קוזי: אם התינוק נעצרה, המדינה רוצה נתיחה; מאות הפגינו

המשטרה חוקרת את מותו של התינוק מירושלים: עצרה את האם - ודורשת את ניתוח הגופה • המשפחה הגישה התנגדות - ובית המשפט יכריע בבוקר • מאות חסמו כבישים בירושלים, במחאה על בקשת המשטרה לנתח את הגופה • גם באשדוד הפגינו מול תחנת המשטרה
חיים טוויל
י"ח ניסן התשע"ח / 02.04.2018 22:59

הטרגדיה בחול המועד: המשטרה פתחה בחקירת נסיבות מותו של התינוק בן החודש, בן למשפחה חסידית מירושלים, שטבע ככל הנראה ביום שני בבוקר למוות בג’קוזי בחדר בית מלון באשדוד, בו שהתה משפחתו לרגל חג הפסח.

התינוק פונה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד”א לבית החולים אסותא באשדוד, כשהוא במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה, אולם למרבה הצער לצוות הרפואי בבית החולים לא נותר אלא לקבוע את מותו.

הערב, במסגרת חקירת המשטרה נעצרה אמו של התינוק, כאשר קודם לכן עיכבה המשטרה לחקירה את שני ההורים.

במקביל, המשטרה הגישה הערב לבית המשפט באשקלון בקשה, בשם הפרקליטות, לשלוח לנתיחה את גופת התינוק כדי לברר את סיבת המוות.

כתב חרדים 10 מציין, כי המשפחה עתרה לבית המשפט – והגישה התנגדות לנתיחה. בעקבות כך אסר בית המשפט לנתח את גופת התינוק. בית המשפט ימשיך וידון בתיק רק בבוקר.

מזק”א נמסר: “לאחר דיון ממושך בו הופיע עו”ד משה אלמליח מהיחידה המשפטית של זק”א הוחלט שלא לשחרר את גופת הפעוט המנוח לקבורה היום, אך בית המשפט אסר על המשטרה לבצע נתיחה. המשך דיון נקבע למחר בבוקר בבית המשפט באשקלון”.

מחקירה ראשונית עולה, כי המקרה אירע בחדרם של הורי התינוק במלון, כאשר כל הנראה התינוק החליק מידי האמא בג’קוזי. האב החל לבצע בו פעולות החייאה, תוך הדרכה טלפונית ממוקד איחוד הצלה.

שאר פרטי המקרה נמצאים בחקירה והוטל עליהם צו איסור פרסום.

כתב חרדים 10 מוסיף ומציין, כי חלה התפתחות משמעותית בחקירה.

מנהל המלון, רוני איציק, סיפר על האירוע ל’כאן’: “אנחנו ממש בשוק מהדבר הזה. המשפחה הגיעה לחגוג את חג הפסח, והאמא בחרה את החדר עם הג’קוזי.

“פתאום אני רואה כוחות של ‘איחוד הצלה’ בכניסה למלון. הם עלו לחדר והתחילו לבוא אחד אחרי השני, אמבולנסים וניידות משטרה. בני המשפחה היו בשוק, האבא בכה, זאת טרגדיה. לפי מה ששמעתי, התינוק החליק לה מהידיים לתוך הג’קוזי”.

בעקבות בקשת המשטרה לנתח את גופת התינוק, יצאו בהוראת גאב”ד ‘העדה’ מאות מפגינים מהעדה החרדית להפגנות סוערות וחסימת כבישים.

כמה מהם חסמו לסירוגין את דרך חיים בר לב-שבטי ישראל בירושלים, כאשר במקום התפתחו עימותים קשים עם כוחות המשטרה. מספר מפגינים נעצרו. בכיכר השבת הבעירו כמה עשרות מפגינים פחי אשפה וחסמו חלק מצירי התנועה.

במהלך ההפגנה המכת”זית המשטרתית התיזה לתוך הבתים בקומות גבוהות מי בואש. תושבים ברחוב, שטענו כי הדבר בוצע בכוונה תחילה, הגיעו אל מפקד המשטרה במקום להתלונן על מי הבואש שנכנסו לתוך בתיהם והתיזו על האוכל ועל ילדים קטנים.

צפו:

צילום: א’ כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

גם באשדוד הפגינו חרדים מול תחנת המשטרה. במקום התפתחו עימותים ומספר מפגינים נעצרו – ושוחררו מאוחר יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הטרגדיה באשדוד
    08/04/2018 01:10
    ציפי
  1. אני מכירה את האם היא נשמה טוב