בנט: נהפוך גן עדן למסתננים • מרגי: כשהאו”ם פורש חסותו יש לי ספק

שר החינוך בביקורת חריפה על המתווה שגיבשו נתניהו ודרעי עם נציבות הפליטים של האו"ם: "כניעה מוחלטת לקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת" • השרה שקד: "בניגוד לתדרוכים, לא הייתי שותפה להסכם" • מירי רגב: "אני בהחלט מודאגת מהוויתור המהיר"
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשע"ח / 02.04.2018 20:07

שר החינוך, נפתלי בנט, מתח הערב (שני) ביקורת חריפה על מתווה גירוש המסתננים שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי.

“מתן מעמד ל-16,250 מסתננים בישראל יהפוך את ישראל לגן עדן למסתננים”, אמר בנט – וקבע כי המתווה מהווה “כניעה מוחלטת לקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת בחודשים האחרונים”.

בנט הוסיף: “המתווה המקורי שגובש בממשלה בנושא המסתננים מוסרי וצודק, ויש לפעול על פיו בלבד: פליטים ממקומות סכנה – יקלטו בישראל, מסתנני עבודה – יוחזרו”.

השר הדגיש כי במתווה החדש ישראל תקלוט מהגרי עבודה שכלל לא הגישו בקשת מקלט. “אנו מעבירים מסר מסוכן לכל העולם: מי שיצליח להסתנן לישראל באופן בלתי חוקי, זוכה בפרס של תושבות כאן או במדינה מערבית. זוהי קריאת כיוון למיליוני מהגרי עבודה פוטנציאליים להגיע לישראל. האמינות של ממשלת ישראל עומדת כאן על הכף, לצד חובתנו המוסרית כלפי תושבי דרום תל אביב החיים כ’מדינה בתוך מדינה'”.

שר החינוך קרא לראש הממשלה להביא את ההסכם שגובש עם האו”ם לאישור הממשלה כבר בישיבתה הקרובה, לאחר החג.

גורמים המעורים בגיבוש מתווה הגירוש החדש צוטטו בחדשות 2: “בנט תוקף – אבל השרה שקד הייתה מעורה בכל הפרטים בזמן אמת כחלק מתפקידה כשרת המשפטים”.

בתגובה אמרה הערב שרת המשפטים: “בניגוד לתדרוכים, לא הייתי שותפה להסכם ולא זומנתי לאף ישיבה בנושא אצל רה”מ. לא ידעתי כלל שהמתווה נחתם ואושר. כן ידעתי על הכוונה ועל המגעים. אני מצפה ממי שעמל על המתווה שיקח עליו אחריות”.

“לגופו של עניין, מדינת ישראל לא צריכה להשלים עם השארתם של מסתננים שנכנסו לכאן שלא כחוק. ראוי להביא את ההסכם על כל פרטיו לדיון ואישרור בממשלה”.

גם  ח”כ יעקב מרגי מש”ס מתנגד למתווה, אותו הוביל יו”ר שס אריה דרעי. בשיחה עם ערוץ 7 אמר: “כשהאו”ם פורש חסותו על הסכם כזה יש לי ספק גדול”.

גם שרת התרבות מירי רגב הביעה דאגה מהמתווה. “אכן נעשו צעדים משמעותיים בנושא בלימת ההסתננות הלא חוקית לישראל, המרכזי שבהם היא החלטתו על הקמת הגדר מול סיני. עם זאת, ההחלטה שפורסמה היום דרמטית ואני בהחלט מודאגת מהוויתור המהיר על פניו, על עקרונות היסוד של מדיניות ההגירה של הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות