הרבצ”ר ה-5 של צה”ל: הרב אביחי רונצקי ז”ל נפטר לאחר מחלה קשה

הרב הצבאי הראשי לשעבר ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב אביחי רונצקי ז"ל, נפטר בגיל 66 לאחר מאבק במחלת הסרטן • יוסי דגן: "אחד האנשים הגדולים בדור הזה" • הלווייתו באיתמר בשעה 17:00
יוסף גרינבוים
ט"ז ניסן התשע"ח / 01.04.2018 13:36

הרב אביחי רונצקי ז”ל, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, נפטר הבוקר (ראשון), בגיל 66,  לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

הרב רונצקי היה הרב הצבאי הראשי החמישי של צה”ל.

בשנת 1980 היה שותף להקמת הישיבה אלון מורה ולימד בה כר”מ. בשנת 1984 היו בני הזוג רונצקי ממקימי היישוב איתמר בשומרון, שהוקם על ידי משפחות של חוזרים בתשובה מבוגרי מכון מאיר.

באמצע שנת 2012 הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה ועל הקמת מפלגת “ישראלים”, שתהווה “סמן ימני אמיתי במערכת הפוליטית”, יחד עם נפתלי בנט ואיילת שקד. זמן קצר לאחר מכן הצטרפה הקבוצה למפלגת הבית היהודי.

הרב רונצקי התמודד בפריימריז על מקום ברשימת הבית היהודי לקראת הבחירות לכנסת העשרים והגיע למקום ה-13 ברשימה.

לאחר מכן התנדב לתרום כליה ובבדיקות רפואיות לפני הניתוח נתגלה אצלו גידול ממאיר במעי הגס. מאז ועד היום נלחם במחלה עד שהחזיר את נשמתו לבורא עולם.

הרב רונצקי הותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים.

הלוויה תצא מבית המדרש של הישיבה הגבוהה באיתמר בשעה 17:00 ותמשיך לבית העלמין באיתמר.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר עם היוודע דבר מותו של הרב אביחי רונצקי ז”ל: “עם ישראל כולו אבל על לכתו של אחד האנשים הגדולים בדור הזה. מדמויות ההוד של מדינת ישראל מאז הקמתה. זה אינו אבל רק של השומרון אלא אבל וצער של כל עם ישראל על כל פלגיו וסוגיו.

“הרב רונצקי היה איש חסד, שכמעט כל שבת היה אצל משפחות הורים שכולים או אירח משפחות שכולות. היה דמות מאחדת שאיחדה את כל עם ישראל, ימין שמאל דתיים חילונים חרדים, מתיישבים קיבוצניקים.

“הרב רונצקי היה ממקימי הישוב איתמר, וזה אחד הדברים שהיו הכי חשובים לו, התיישבות באיתמר. היה גאה בהתיישבות באיתמר, היה מספר בהתלהבות ובמאור פנים על כל דבר חדש. ייסד את ישיבת איתמר, אחת הישיבות הגדולות בשומרון, ועמד בראשה.

“העמיד עשרות אלפי תלמידים לתפארת, תלמידי חכמים לוחמים קצינים שתורמים למדינה, וגידל יחד עם אשתו היקרה ילדים ונכדים לתפארת. אנחנו עדיין מזועזעים כולנו ומלאי צער.  עם משפחת רונצקי היקרה, הוא היה איש ענו, למרות הישגיו בצבא ובתורה, איש עצום. כל תושבי השומרון מרכינים ראש עם הוודע דבר לכתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפני שנפטר הצטער עשה תשובה על השמד של צהל...
    01/04/2018 19:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כבר ידוע לכולם שלא כ”כ כבוד להיות רב הצבאי – זה בגדר של הנותן זרעו למולך – תהא מיתתו כפרתו – לכפרת עונו. וזה בתנאי שלפני שנפטר הצטער ועשה תשובה על השמד של צהל…