מירי רגב לא נכנעת: טקס המשואות יהיה שמח ומרגש גם בלי יו”ר הכנסת

שרת התרבות מירי רגב הציגה במסיבת עיתונאים את אירועי ה-70 למדינה והתייחסה למחלוקת שלה עם יו"ר הכנסת סביב נאום ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות: "מי שרוצה לנאום, אהלן וסהלן. מי שלא רוצה, שלא יבוא. אני לא אשנה שום החלטה"
אריה ריבקינד
ט"ז ניסן התשע"ח / 01.04.2018 13:19

שרת התרבות מירי רגב התייחסה היום (ראשון), במסיבת עיתונאים לרגל אירועי ה-70 למדינה, למשבר שנוצר בינה לבין יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין סביב נאום ראש הממשלה והנשיא בטקס הדלקת המשואות.

“אני מאוכזבת מההתנהלות של יו”ר הכנסת. באמירותיו שלו ובהתנהלות שלו הוא פוגע בממלכתיות של הכנסת ושל הממשלה. זה טקס לכבודה של מדינת ישראל”.

לדבריה, “הטקס יהיה שמח ומרגש גם אם יו”ר הכנסת, ראש הממשלה או הנשיא יחליטו לא להגיע”. אולם היא תהתה: “אני לא מבינה למי מפריע שבאירוע 70 למדינה, אחת ל-10 שנים יופיעו ראש הממשלה, נשיא ויו”ר הכנסת. איך זה פוגע בממלכתיות? יש משהו ממלכתי יותר מזה שעל במה אחת עומדים נשיא, ראש ממשלה ויו”ר הכנסת?”

היא הוסיפה: “מאז ומעולם טקס המשואות הוא טקס של הממשלה ולא של הכנסת. מי שמנהל את הטקס הזה היא ממשלת ישראל באמצעות מרכז ההסברה ויו”ר מרכז הטקסים והסמלים. אני אחראית על ההצלחה של הטקס וחלילה אם הוא לא יצליח. אין לאף אחד שום אמירה בטקס הזה. הכנסת לא שותפה. הממשלה החליטה לכבד את יו”ר הכנסת בנאום במהלך הטקס, אבל זה לא הופך את הטקס לשלו”.

היא  הדגישה כי לא תבזבז כספי ציבור על שני אירועים גדולים “כדי שיו”ר הכנסת ינאם לבד בטקס המשואות”.

היא ציינה עוד:  “מי שרוצה לנאום, אהלן וסהלן. מי שלא רוצה, שלא יבוא. אני לא אשנה שום החלטה. כל אחד צריך לכבד את החלטת הממשלה ולהגיע. אם אדלשטיין לא יגיע, נקבל החלטה ונפרסם אותה”.

לשכתו של אדלשטיין הגיבה: “עמדתו של יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נשארה בעינה. היו”ר מאחל המשך חג שמח לכל עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טקס הדלקת המשואות
    02/04/2018 11:39
    גדעון
  1. מי שמחבב את מירי כמוני אני מציע לו לוותר על הטקס .לחיצה קלה על השלט והלחץ דם נשמר בערכים נורמליים