מרצ: לחקור • ארדן: מיישרת קו עם הנייה I ליברמן: זה לא היה פסטיבל שירה

שר הביטחון תקף הקריאות לוועדת חקירה על התנהלות צה"ל בעימותים בגבול עזה: "מקהלת צבועים. חשבו שחמאס ארגן פסטיבל וצריך לחלק להם פרחים" • השר ארד ליו"ר מרצ: "תמר, זה באמת לא נתפס לראות איך את מיישרת קו עם אסמעיל הניה ולא עם חיילי ומפקדי צה״ל שמגנים עלינו"
אריה ריבקינד
ט"ז ניסן התשע"ח / 01.04.2018 00:44

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב היום (שבת) לקולות הקוראים לפתוח בוועדת חקירה על אירועי הירי בגבול הרצועה – וביניהם מפלגת מרצ שפרסמה הודעה הקוראת לחקירה עצמית.

השר כתב בחשבון הטוויטר שלו: “בזכות חיילינו חגגנו את ליל הסדר בביטחון. אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצים ועדת חקירה”.

“הם התבלבלו וחשבו שהחמאס אירגן אתמול את פסטיבל וודסטוק ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים. חיילי צה”ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות בדיוק כפי שצופה מהם”.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע את הערכתו לחיילי צה”ל במוצאי החג וכתב: “‏כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט”.

נתניהו הוסיף: “ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחים”.

השר גלעד ארדן אמר בתגובה לדרישתה של ח”כ זנדברג לחקור את חיילי צה”ל בעקבות העימותים האלימים בגבול הרצועה.

“תמר, באמת צריך לבקש סליחה מהפלשתינים בעזה על שגירשנו את היהודים מגוש קטיף ועל בחירתם בשלטון החמאס ועל הרקטות והמנהרות. הכל בגלל הממשלה שלנו. וברצינות, זה באמת לא נתפס לראות איך את מיישרת קו עם אסמעיל הניה ולא עם חיילי ומפקדי צה״ל שמגנים עלינו. כולנו תחת כנפי צה״ל”.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: “יו״ר מרצ תמר זנדברג מצאה עצמה היום,שלא בטובתה,לצידם של ארדואן ואיראן כאשר במקום לגבות את חיילי צה״ל, דרשה להקים מיד וועדת חקירה לבדיקת הירי. מבדיקת צה״ל והשב״כ עולה, כי לפחות 10 מההרוגים בעזה היו מחבלים. תמר זנדברג – זה הזמן להתנצל”.

ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון מכולנו כתבה לזנדברג: “‏‎חקירה?! יד קלה על ההדק?! חפים מפשע?! את באמת כזו מנותקת?! נדמה שבשביל לכפר על הטעויות שלך בפרשת קלוגהפט, הלכת רחוק מדי ועל חשבון חיילנו. תתנצלי לפני שגם הפעם זה יהיה מאוחר מדי”.

בהודעת מרצ שפורסמה מוקדם יותר יו”ר המפלגה, תמר זנדברג, היא כתבה: “התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים”.

זנדברג הדגישה כי חקירת האירועים הם חובה ואינטרס על ישראל.

קודם לכן קרא יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקהילה הבינלאומית להתערב ובמהלך הלילה התכנסה מועצת הביטחון של האו”ם לבקשת כווית לדיון חירום – בסיומו הכריז מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש כי יש לפתוח בחקירה עצמאית וגלויה בנושא ההרוגים והפצועים בהפגנה בעזה.

על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני, 16 פורעים נהרגו וכ-1,400 נפצעו במהלך הפגנות הטרור ליד גדר המערכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות