בצה”ל נכנעו: ‘מותג’ הפגנות הפלג שוחרר לליל הסדר – וחזר הבוקר לכלא

אהרן ביאלה בן ה-18, שנעצר ביום ראשון שעבר בנתב"ג ונשפט ל-20 יום בכלא צבאי, שוחרר בערב החג כדי שיחגוג ליל הסדר בירושלים • הפלג הירושלמי: "מודים ומוקירים טובה לח"כ דב חנין מחד"ש שהתגייס ראשון לפעול"
יוסף גרינבוים
ט"ז ניסן התשע"ח / 31.03.2018 22:05

אהרן ביאלה בן ה-18, שנעצר ביום ראשון שעבר בנתב”ג על ידי משטרת הגבולות, כאשר היה בדרכו להמריא לארצות הברית כדי לחגוג את חג הפסח בבית הוריו בעיר לייקווד, ונשפט ל-20 ימי מאסר בכלא צבאי – שוחרר בערב החג כדי שיוכל לחגוג את ליל הסדר בירושלים.

למרות שביאלה, מי שהפך ל’מותג’ של הפגנות המחאה של ‘הפלג הירושלמי’,  אינו מתאים לשירות צבאי, בצה”ל התעקשו להחזיקו במעצר גם בליל הסדר.

רק לאחר פעילות של חברי כנסת – ובראשם ח”כ דב חנין מהרשימה המשותפת, שלטונות צה”ל נכנעו והוא שוחרר, אולם ישוב לכלא להמשך ריצוי המעצר שנגזר עליו בגין השתמטות.

ביאלה יחזור לכלא מחר בבוקר, לאחר ששהה בחג במעצר בית אצל אחד מבכירי הפלג הירושלמי.

הוועדה להצלת עולם התורה הודיעה בערב החג: “בזכות הפעילות המאומצת של הוועדה שכללה פנייה לשגרירות ארה”ב בישראל והתערבות גורמים פוליטיים בכירים בארה”ב, בנוסף למעורבות של שורת בכירים פוליטיים ועיתונאים ביממה האחרונה כאן בישראל, הביאה את התוצאה הברוכה של שיחרור אהרון ביאלה לחג הפסח.

“הוועדה להצלת עולם התורה מודה בזאת לכל הסנאטורים והפוליטיקאים בישראל ובארה”ב, כמו לכל העתונאים שהביעו סולידריות ופעלו למען שיחרורו”.

בוועדה הוסיפו: “מודים ומוקירים טובה לח”כ דב חנין מחד”ש שהתגייס ראשון לפעול ולסייע וסחף בפעילותו פרלמנטרים נוספים”.

במוצאי החג הודיעה הוועדה, כי “לשאלת כמה מכם – אריה דרעי לא היה מעורב בשחרור אסיר עולם התורה אהרן ביאלה לליל הסדר. הודעה על מועד חזרתו לשערי הכלא בהמשך הערב”.

תגובת הוועדה באה לאחר שבערב החג פורסם כי “השר אריה דרעי, הגר״ש רבינוביץ ומשה ליאון לקחו אחריות על הבחור ביאלא מ׳הפלג׳ ולשכת שר הביטחון פעלה לשחרר אותו לחג. יחגוג את החג בירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אהרן ביאלה
    01/04/2018 10:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כאמא לבחור מיוחד לא מובן לי מדוע הבחור לא מגיש מסמכים לצה”ל המעידים על מצבו והיו פוטרים אותו משירות כפי שעשיתי אני לבני ולא היו לנו בעיות עם הצבא בכלל…