חיילים מ-8200 התלוננו: הרב הצבאי הקריא קטע מפרק א בספר יהושע

חיילים מיחידת המודיעין החשאית של צה"ל, שסיימו השבוע טירונות, התלוננו בחדשות 2: זוג דתי שהתארח בבסיס באחת השבתות מסר שיעורי תורה, לחצים הופעלו על חיילת שלא לשיר בטקס הסיום
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ח / 30.03.2018 13:27

חיילים ב-8200 – יחידת המודיעין החשאית של צה”ל, שסיימו טירונות שלשום זועמים על מה שהם מכנים חדירת אלמנטים דתיים במהלך הכשרתם. לטענתם, לאורך כל ההכשרה ניסו להשפיע עליהם ולהחדיר מסרים דתיים – בין היתר שיעורי תורה ולחץ על חיילת שלא לשיר בטקס. כך דווח בחדשות 2.

לטענת החיילים, במהלך אחת השבתות בבסיס התארחו בעל ואישה דתיים עם ילדיהם – כאשר הבעל העביר לחיילים שיעורי תורה והאישה לחיילות.

עוד בתלונות: את טקס סיום הטירונות פתח הרב הצבאי במקום המפקדים, “והקריא טקסטים שנויים במחלוקת שלא יכולים להיאמר בצבא”.

ומה הטקסט השנוי במחלוקת? הוא הקריא קטע מפרק א’ בספר יהושע על כך ש”כל הארץ לנו מהפרת ועד הים”.

לפי הדיווח בחדשות 2, במקרה נוסף, הופעלו לחצים על אחת החיילות שהייתה אמורה לשיר בטקס הסיום, שלא לעלות לבמה. אחרי שהתעקשה, בסוף אישרו לה להופיע.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה לחדשות 2: “צה”ל פועל על מנת לאפשר לכל חייל לפעול על פי צו מצפונו, תוך שמירה על כבוד הזולת. באשר לשיעור התורה במהלך השבת, השיעור הוגדר כשיעור רשות אליו לא חויבה הגעה. בנוגע לשירה במסגרת הטקס, זאת התקיימה כמתוכנן, על ידי גברים ונשים יחדיו תוך התחשבות בחיילים החרדים שביצעו את החלק האומנותי במקביל באזור אחר.

“דברי הרב במסגרת הטקס אינם חורגים מהנהלים והפקודות בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות