‘צעדת השיבה’: עזתים מתפרעים, ילדה בת 7 נשלחה אל הגדר I צפו

אלפי פלסטינים הגיע ל'צעדת השיבה': כוחות צה"ל מבצעים ירי הרתעתי לעבר פורעים שמתקרבים לגדר המערכת • לפי הפלסטינים, מירי צה"ל יש כבר 7 הרוגים ומאות פצועים • שר הביטחון העביר מסר לתושבי עזה: "מי שמתקרב לגדר מסכן את חייו"
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ח / 30.03.2018 12:39

‘צעדת השיבה’ של חמאס: כוחות צה”ל המוצבים סמוך לרצועת עזה מבצעים החל מהבוקר (שישי) ירי הרתעתי, לסירוגין, לעבר פלסטינים שמתקרבים לגדר המערכת, מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה”ל.

ילדה בת 7 נשלחה אחר הצהריים על ידי החמאס לעבר הגדר על מנת להתעמת עם כוחות צה״ל. כח צה״ל אשר זיהה שמדובר בילדה, קלט אותה ווידא שהיא חוזרת חזרה להוריה בצורה בטוחה.

“ארגון הטרור חמאס משתמש באופן ציני בנשים וילדים, שולח אותם אל הגדר ומסכן את חייהם”, אומרים בצה”ל.

כ-17,000 פלסטינים מפגינים בחמישה מוקדים. המפגינים הציתו תמונות של נתניהו ושל טראמפ. לפי הפלסטינים, מירי צה”ל יש כבר 7 הרוגים ומאות פצועים.

לאור הערכת המצב, צה״ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. לא ניתנו הנחיות מיוחדות לתושבי עוטף עזה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן העביר מסר לתושבי רצועת עזה וכתב להם בחשבון הטוויטר שלו: “הנהגת חמאס מסכנת את חייכם. מי שמתקרב לגדר מסכן את חייו. אני מייעץ לכם להמשיך את חייכם הרגילים והנורמליים ולא לעסוק בפרובוקציה'”.

מוקדם יותר הבוקר כוח צה״ל ביצע ירי לעבר שני חשודים בצפון הרצועה אשר התעסקו עם תשתית ביטחונית של גדר המערכת.

בנוסף, במהלך הלילה שני חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה וביצעו פעילות חשודה בקרקע בסמוך לה. בתגובה, כוח צה”ל ביצע לעברם ירי באמצעות טנק.

דובר צה”ל אומר, כי צה”ל נערך מראש בכוחות גדולים וערוך לפעול בתרחישים שונים. “לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל או בתשתיות ההגנה בגדר. כוחות צה”ל ערוכים בשטח. ארגון טרור חמאס מסכן את תושבי הרצועה והופך אותם כסות לפעולות טרור. על ארגון הטרור חמאס אחריות לכלל האירועים והשלכותיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצנים
    30/03/2018 13:04
    חמודי מוחמד יוניס
  1. ממשלת ישראל רק השלום והפסקת ההרג בעם הפלסטינאי היקר יביא שקט ושקט העם רעב אין מים איו מספיק מזון אין מספיק חשמל אין עבודה ואין כסף העם סובל ממשלת ישראל הרעים והפושעים תודה