ח”כ חנין לליברמן: שחרר את ביאלה – שיחגוג ליל הסדר כאדם חופשי

הח"כים החרדים לא מתערבים במעצר של אהרן ביאלה? הח"כ מהרשימה המשותפת פנה לשר הביטחון: "לא יתכן שוויכוח פוליטי שעומד בלב החברה הישראלית ישמש בכדי לפגוע בנער צעיר שאינו בקו הבריאות, ולהתעמר בו"
אריה ריבקינד
י"ד ניסן התשע"ח / 30.03.2018 11:07

 הח”כים החרדים שותקים? ח”כ דב חנין מהרשימה המשותפת פנה הבוקר (שישי) אל שר הביטחון אביגדור ליברמן בבקשה שיפכל לשחרר את הבחור אהרן ביאלה ממעצר לליל הסדר.

“השבוע ביום שני 26.3 נעצר הבחור אהרון ביאלה בן ה-18 בנתב”ג שהיה בדרכו למשפחתו בארה”ב באשמת אי התייצבות בלשכת גיוס”, כותב ח”כ חנין במכתבו. “הנער הצעיר משתייך לקהילה החרדית והוא לא התייצב בהוראת רבותיו וכחלק מהמאבק החרדי נגד גיוס בני ישיבות.

אמש פורסם כי הוחלט להשאירו במעצר גם במהלך חג הפסח וליל הסדר.

על פי העדויות שהגיעו לידי, הבחור מסרב לשתף פעולה הן עם רשויות הצבא והן עם הגורמים ועורכי הדין שהתגייסו לטפל בנושא.

הנער הצעיר סובל מבעיות בריאותיות ואישיות שניתן להבחין בהם בשיחה עמו. אין ספק שהנער אינו מתאים לשירות צבאי, כך עולה משיחות עם מכריו ובני משפחתו. עושה רושם שהצבא משתמש במעצר הבחור כדי להפעיל עליו לחץ, ואולי אף על בני קהילתו המוחים נגד הגיוס ואינם מתייצבים בלשכת הגיוס, ואינו מתכוון לגייסו לשירות צבאי.

אני פונה אליך שתשתמש בסמכותך כדי לבדוק את הנושא וכדי לפעול שהנער הצעיר ישתחרר ויוכל לחגוג את ליל הסדר הקרוב כאדם חופשי. לא יתכן שוויכוח פוליטי שעומד בלב החברה הישראלית ישמש בכדי לפגוע בנער צעיר שאינו בקו הבריאות, ולהתעמר בו.

בברכה, ח”כ דב חנין”

ביאלה בן ה-18 נעצר ביום ראשון בלילה בנתב”ג על ידי משטרת הגבולות, כאשר היה בדרכו להמריא לארצות הברית, כדי לחגוג את חג הפסח בבית הוריו בלייקווד  – ונשפט ל-20 ימי מאסר בכלא צבאי.

למרות שביאלה, מי שהפך ל’מותג’ של הפגנות המחאה של ‘הפלג הירושלמי’,  אינו מתאים לשירות צבאי, בצה”ל מתעקשים להחזיקו במעצר גם בליל הסדר.

דב חנין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות