בנט מציע פשרה במחלוקת על נאום נתניהו: ינאם בטקס של פרס ישראל

השר נפתלי בנט בהצעת פשרה סביב המחלוקת על נאום ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות: במקום לנאום בטקס - יהיה הנואם המרכזי בטקס הענקת 'פרס ישראל' • 'כאן': נתניהו רואה בנאומו בטקס הדלקת המשואות – עובדה
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשע"ח / 29.03.2018 20:52

שר החינוך נפתלי בנט שיגר הערב (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מציע לו להיות הנואם המרכזי בטקס הענקת פרסי ישראל – כאשר רק אחריו יישא בנט את נאומו.

בנט העביר את הצעתו בעקבות המחלוקת בין שרת התרבות מירי רגב ויו”ר הכנסת יולי אדלשטיין סביב נאומו של נתניהו בטקס הדלקת המשואות.

רגב דורשת לאפשר לראש הממשלה לנאום בטקס הממלכתי, בעוד אדלשטיין מתנגד נחרצות ומאיים כי אם נתניהוינאם, הוא וחברי הכנסת יחרימו את הטקס.

עד כה, בטקס הענקת פרס ישראל נאמו רק שרי החינוך, בעוד ראש הממשלה, נשיא המדינה ויתר המכובדים כיבדו את הטקס בנוכחותם בשולחן הנשיאות.

במכתבו לנתניהו כתב בנט: “בייחוד בשנת ה-70 למדינת ישראל, עלינו לקיים את חגיגות יום העצמאות כאירוע מאחד ולא מפלג, אשר ישאיר שמחה וגאווה בלב העם. אני קורא לך לקבל הצעה זו מתוך רצון לאפשר את קיומן של החגיגות ברוח אחדות וממלכתיות, ועל מנת שנצא כולנו לחופשת הפסח ללא מחלוקות שיעיבו על אוירת החג״.

בנט הוסיף: לאור היותו של טקס פרס ישראל אירוע ממלכתי ראשון במעלה, כאשר חתני וכלות הפרס מבטאים יותר מכל את מיטב גווניה של החברה הישראלית, אני רואה בכך הצעה הולמת שמכבדת את ראש הממשלה וכן פתרון ראוי למחלוקת שנוצרה”.

לפי דיווח ב’כאן’,  נתניהו רואה בנאומו בטקס הדלקת המשואות – עובדה, וככל שיו”ר הכנסת מגביר את האיומים, ראש הממשלה מתבצר בעמדתו.

השרה מירי רגב מתכננת לקיים ביום ראשון מסיבת עיתונאים, ומקווה לקבל עד אז את אישורו של נתניהו כי אכן ישתתף בטקס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות