נתניהו אוסר על ח”כים לעלות להר הבית • ח”כ גליק: הודעה לא חוקית

בעקבות הערכת מצב שקיים ראש הממשלה עם כל הגורמים הביטחוניים, החליט נתניהו על הגבלת עליית ח"כים להר הבית - עד אמצע חודש יוני • יו"ר הכנסת לח"כים: "לגלות איפוק ואורך רוח" • ח"כ יהודה גליק: כשיש בעיה בטחונית על כוחות הביטחון להגן על האזרחים ולא להיכנע לטרוריסטים
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשע"ח / 29.03.2018 20:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו אוסר שוב על חברי הכנסת לעלות אל הר הבית, מחשש לפגיעה בשלומם וכדי למנוע את הסלמת המצב הביטחוני בתקופה הקרובה – שצפויה להיות רגישה ונפיצה.

ההחלטה התקבלה לאחר שלפני ארבעה ימים קיים ראש הממשלה הערכת מצב עם כל הגורמים הביטחוניים.

במכתב ששלח ראש המועצה לביטחון לאומי ליו”ר הכנסת ולראשי זרועות הביטחון, נאמר כי ההנחיה ניתנה לאור ”הערכת גורמי המודיעין בדבר התגברות פוטנציאל הנפיצות בזירה הפלסטינית, לאור צבר של אירועים, ימי אזכור ומועד, המתלכד עם מגמות החמרה בבעיות היסוד בשתי גזרותיה של הזירה הפלסטינית”.

ההנחיה של נתניהו תקפה לפחות עד ה-15 ביוני – תום חודש הרמדאן. לקראת סיום תקופה זו תבוצע הערכה מחודשת של האיסור על עליית ח”כים להר הבית.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין שיגר מכתב לחברי הכנסת – תחת הכותרת “הגבלה זמנית על עליית חברי כנסת להר הבית” – בו בישר להם על הנחיית ראש הממשלה.

”אבקש להביא לידיעתכם את חוות דעת גורמי הביטחון, על פיה בעקבות המצב הביטחוני הנפיץ יש להגביל את עליית חברי הכנסת להר הבית, לתקופה הקרובה”.

אדלשטיין ביקש מחברי הכנסת לקבל את ההחלטה חרף הקושי שבה, ”מתוקף האחריות לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, על כולנו לגלות איפוק ואורך רוח למרות חוסר הנעימות”.

יו”ר הכנסת הוסיף: “פניה לחריגה מיוחדת מהמדיניות הזו יש להעביר למטה לביטחון לאומי המוסמך על הנושא”.

ח”כ יהודה גליק, יו”ר ‘השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית’ גינה את ההחלטה ואמר בתגובה: “‏חבל מאד שיו”ר הכנסת, במקום להיאבק למען חסינות חברי הכנסת, משתף פעולה עם הודעה פוליטית לא חוקית של ראש הממשלה במסווה של הוראה בטחונית”.

לדברי גליק, “כשיש בעיה בטחונית על כוחות הביטחון להגן על האזרחים ולא להיכנע לטרוריסטים. על פי החוק במדינת ישראל לחברי כנסת צריך להיות חופש תנועה יותר משאר האזרחים ולא פחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות