שחיטת חו”ל: מועצת הרבנות אישרה בבהילות את הנהלים

מועצת הרבנות התכנסה בהתראה דחופה לאשר את נהלי שחיטת חו"ל, בכדי להגביר את כמות הבשר הכשר • הנהלים החדשים התקבלו לאחר מפגשים עם יבואני הבשר וסיורים בחו"ל • הגר"ד לאו: "כדי להקל על הצרכנים ועל יבואני הבשר נדרש לאשר את הנהלים החדשים"
יוסף גרינבוים
י"ב ניסן התשע"ח / 28.03.2018 17:25

לקראת עונת השחיטה: מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום (רביעי) על מנת לאשר את תקנות ייבוא הבשר מחוץ לארץ, תקנות שיובילו להגדלת כמות הבשר הכשר, יגבירו את התחרות – ויוזילו את עליות הבשר המיובא ארצה.

גורם ברבנות הראשית אומר לחרדים 10, כי המועצה התכנסה בבהילות משום ש”מיד אחרי חג פסח מתחילה עונת השחיטה, והיבואנים היו צריכים להתארגן. אם הנהלים לא היו מאושרים, היו נגרמים הפסדים והיה מחסור בבשר”.

כפי שנחשף בחרדים 10, לפני כשנתיים אושרה רפורמה מקיפה בתחום ייבוא הבשר הכשר מחו”ל והוגדרו נהלים לייבוא הבשר הכשר.

במהלך השנתיים האחרונות התקיימה בחינה סדורה של הנהלים הקיימים, ובפרט אלו הנוגעים לסיווג רמות הכשרות והרכב חברי צוותי השחיטה.

במסגרת בחינה מחודשת של הנהלים, התקיימו מפגשים במסגרת שולחנות עגולים עם יבואני הבשר, נערך סיור בראשות הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר”ד לאו, יחד עם הרב יעקב סבג ראש אגף הכשרות, והרב חיים לסרי מנהל מחלקת שחיטת חו”ל ברבנות, לצד יועצו הבכיר של הרב הראשי לענייני כשרות הרב אליהו מלול – במפעלי הבשר בחו”ל כדי לעמוד מקרוב אחר התנהלות השחיטה בחו”ל.

בהליך זה עלה הצורך בהתאמות שונות הנדרשות בנהלי הרבנות הראשית המסדירים, בין היתר, את חלוקת התפקידים בצוותות השחיטה, ביטול רמת הכשרות ‘חלק ריאה’, וכן הסדרת תהליכי העבודה מול גופי הכשרות נותני ההכשר הנוספים על הרבנות הראשית – כל זה בכדי להגביר את כמות הבשר הכשר ולהוביל להורדת מחירי הבשר הכשר.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית אמר הרב הראשי הגר”ד לאו, כי הרפורמה יצרה שיפור אדיר בכל הקשור לייבוא הבשר: “בשנים האחרונות, מאז כניסת הנהלים החדשים, אנחנו מסייעים לעם ישראל להשיג בשר כשר במחיר השווה לכל נפש.

“הגדלנו את מאגר העוסקים בתחום, כך שבשנה האחרונה יצאו 61 צוותים של שוחטים לחו”ל לשחיטה כשרה, לעומת 20 צוותים שייצאו בשנים קודמות. כמות הבשר הכשר המגיע לארץ עלה לאחר כניסת הנהלים החדשים מ-75 אלף טון לכ-96 אלף טון בשנה, ועל מנת להמשיך להקל על הצרכנים ועל יבואני הבשר הכשר נדרש לאשר את הנהלים החדשים”.

מנכ”ל הרבנות הרב משה דגן אמר לאחר אישור הנהלים: “הרבנות קשובה לעם וליבואנים. כגוף האחראי על ייבוא של למעלה מ-96 אלף טון בשר כשר לארץ, אני מאמין שאישור הנהלים החדשים יביאו להגדלת כמות הבשר הכשר וכן יביאו להפחתת מחירי הבשר, תוך שמירה על אמות מידה גבוהות בעניין הכשרות. אני מודה לכלל העוסקים במלאכה”.

בהחלטת המועצה המאשרת את הנהלים נכתב: “המועצה החליטה לאשר את נהלי השחיטה המעודכנים, נהלים שנקבעו לאחר בחינת המציאות במשחטות, לאחר שנשמעו הערות היבואנים, ראשי הצוות והעוסקים בתחום. מתוך מחשבה על שמירת הכשרות, הקלה על יוקר המחיה והרחבת אפשרויות לקהל שיקבל את מגוון דרגות הכשרות. נהלים אלו נתקבלו על דעת כל הגורמים שעוסקים בכשרות בשר לישראל.”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר
    18/06/2018 17:07
    יוסף צדוק
  1. הכל בלוף לא שאלו שן ראש צוות רק גזרו עלינו גזירות שאסור לצאת
    יותר מני עונות עם אותו יבואן בזמן לבדצים של לנדה רובין שארית
    מותר הכל לאו הפלא את האשכנזים ודפק את הספרדים בושה למועצה
    לכל השקרנים בראשם משה דגן

    • ריאה ירוקה   24/07/2018 17:48

      רמת הכשרות ירדה פלאים עם אישורם המיידי של אנשי שלומם שאינם יודעים את המלאכה המחירים נשארו אותם מחירים למעט מספר מבצעים על מכסות הבשר שהמדינה פתרה ממכס את היבואנים הכל ניהיה מסחרה !!!!