אל על מתבכיינת בבג”ץ: לא לאפשר ל’אייר אינדיה’ לטוס מעל סעודיה

אל על עתרה לבג"ץ בדרישה למנוע את הטיסות של חברת 'איר אינדיה' מהודו לישראל מעל שטח סעודיה • טוענים: ההיתר שניתן להודים אינו שוויוני, פוגע בתחרות ומנוגד להסכמים בינלאומיים עליהם חתמה ישראל
שייע קליין
י"ב ניסן התשע"ח / 28.03.2018 13:59

חברת אל על הגישה הבוקר (רביעי) עתירה דחופה לבג”ץ נגד האישור שניתן לחברת ‘אייר אינדיה’ לטוס מעל סעודיה בטיסות מהודו לישראל.

אל על מבקשת מבית המשפט העליון, “להוציא צו מניעה כנגד מדינת ישראל ולאסור על אייר אינדיה לטוס לישראל מעל שמי ערב הסעודית, כל עוד לא מותר לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה של הממלכה”.

בעתירה שהגישה אל על היא טוענת, כי מדיניות התעופה בישראל חייבת להבטיח שוויון הזדמנויות בין חברות התעופה הישראליות לבין החברות הזרות. “ההתחייבויות המנהליות הללו הן התחייבויות חוזיות מחייבות של מדינת ישראל”, טענו בחברה.

אל על מבהירה בעתירה, כי פנתה לארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית בדרישה לאפשר גם לחברה הישראלית לטוס מעל השטח הסעודי בטיסות להודו. “כל עוד לא ניתן היתר מערב הסעודית לאל על – מתן היתר לחברת תעופה זרה לטוס בנתיבים מקוצרים החסומים בפני אל על היא ההיפך מ’שוויון הזדמנויות’ וההיפך מ’בסיס תחרותי’, ועל כן איננה חוקית”.

בחברה טענו כי ההיתר שניתן ל”אייר אינדיה” מפר גם שני הסכמים בינלאומיים עליהם חתמה מדינת ישראל.

ביום חמישי האחרון נחתה בנתב”ג טיסת ‘אייר אינדיה’ הראשונה שטסה מהודו לישראל מעל שטח סעודיה.  הטיסה בנתיב החדש אורכת כ-5 שעות בלבד – ובכך מקצרת את טווח וזמן הטיסה בשעתיים ו-10 דקות.

תגובת משרד התחבורה: “מתן אפשרות לטיסות מעל שמי סעודיה בדרך לישראל הוא הישג מדיני ראשון במעלה. יחד עם זאת משרד התחבורה תומך במתן אפשרות לתחרות הוגנת גם לחברת אל על, כפי שנעשה עד כה המסגרת מדיניות השמים הפתוחים. באחריות ממשלת ישראל לוודא שחברת אל על לא תפגע כתוצאה מצעד חשוב זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות