טראמפ הכריז: ‘יום החינוך’ בארה”ב לכבוד יום הולדת הרבי מליובאוויטש

נשיא ארה"ב אירח משלחת של שלוחי חב"ד והכריז על 'יום החינוך' לכבוד יום הולדתו של הרבי - ובכך המשיך מסורת מאז שנת תשל"ח • בראש המשלחת עמד הרב אברהם שמטוב, שהעניק לנשיא שי מיוחד
נתן פרל
י"ב ניסן התשע"ח / 28.03.2018 08:36

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, הכריז אמש (שלישי) על ‘יום החינוך והשיתוף’ בארה”ב, לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל ביום י”א בניסן.

הנשיא אירח משלחת של שלוחי  חב”ד בארה”ב במשרד הסגלגל של הבית הלבן, כדי להצטרף אליו בעת חתימת המסמך הנשיאותי.

הקונגרס האמריקני העביר החלטה משותפת באפריל 1978 הקוראת לציין ‘יום חינוך’ קבוע, ומציינת את “חשיבות החינוך לחיי האזרחים ולרווחה של האומה”.

הרעיון של יום אחד המוקדש לחשיבה על חינוך הנוער בארצות הברית, המתמקד במיוחד במשמעות הנעלית של החינוך, היווה ציון דרך שקבע הרבי מליובאוויטש.

נשיאי ארה”ב חותמים מידי שנה על הכרוז ועורכים מפגש עם משלחת של שלוחי חב”ד הקוראת להתמקד בחינוך, והכרה במאמצי הרבי לחינוך של כל בני האדם.

בראש המשלחת עמד הרב אברהם שמטוב, יו”ר אגודת חסידי חב”ד העולמית.

אליו התלוו הרב לוי שמטוב מוושינגטון; הרב משה הרסון, ראש שליחי חב”ד ניו ג’רזי; הרב ישראל שמוטקין – השליח הראשי במילווקי; הרב זלמן לברטוב – אריזונה בפיניקס; הרב יהושע הרליג – לאס וגאס; הרב לוי קליין – טנסי; הרב זלמן גרוסבאום – ניו ג’רזי; הרב איסר ניו – אטלנטה; הרב מנדל אלפרוביץ – דרום דקוטה.

הנשיא טראמפ

הרב אברהם שמטוב אמר את התפילה המסורתית בפגישתו עם ראשי מדינה. הנשיא הביע את התפעלותו מהרבי מליובאוויטש, ובמיוחד על המאמצים המדהימים שיזם והשראתו בנושא החינוך.

הרב אברהם שמטוב המשיך לחלוק עם הנשיא את המסר של הרבי לגבי ימי הולדת ומשמעותם כזמן של התבוננות פנימית, כמו גם הזדמנות למשמעות ולמטרה של החיים.

לאחר מכן חתם הנשיא על ההצהרה הרשמית לציון 27 במארס 2018 כיום החינוך והשיתוף בארה”ב.

הרב לוי שמטוב הציג שתי מתנות לנשיא מטעם המשלחת: הראשון – חנוכיית כסף, שניתנה יחד עם הסבר על משמעות השמש, נר “השירות” האמצעי, כסמל של עובד הציבור. השנייה היתה הגדה של פסח כרוכה בעור, כשמו של הנשיא מוטבע בזהב על הכריכה.

לאחר שקיבל את המתנות, ברך הנשיא את חברי המשלחת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות