אדלשטיין: “אם נתניהו ינאם אחרים הטקס” • רגב: “הר הרצל לא שלך”

יו"ר הכנסת הציב אולטימטום למפיקי טקס המשואות ביום העצמאות ה-70: אם נתניהו ינאם בטקס - הוא והכנסת יחרימו את האירוע • רגב: "הופך את הטקס הממלכתי להתנצחות אישית וקטנונית. משמר הכנסת איננו המשמר המלכותי של אדלשטיין"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשע"ח / 27.03.2018 21:37

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין קיים השבוע ישיבה עם ראשי מרכז ההסברה ומפיקי טקס הדלקת המשואות שייערך בעוד כשלושה שבועות, לרגל יום העצמאות ה-70 של ישראל – והעביר מסר לפיו אם ראש הממשלה או הנשיא יוזמנו לנאום – הוא יחרים אותו.

לפי דיווח בחדשות 2, אמר יו”ר הכנסת: “דעו לכם שאם ראש הממשלה או נשיא המדינה יוזמנו לנאום בטקס – אני והכנסת כולה נחרים את האירוע. אני לא אנאם, משמר הכנסת לא ישתתף, והכנסת כולה שמשתתפת בארגון הטקס והוא נמצא באחריותה הרשמית תדיר את רגליה מהאירוע”.

השרה מירי רגב אמרה בתגובה: “מצער אותי מאוד שיו”ר הכנסת הופך את הטקס הממלכתי להתנצחות אישית וקטנונית. הר הרצל אינו נחלה פרטית שלו ובכל הכבוד זה לא טקס אישי והעניינים האישיים צריכים לרדת מסדר היום. גם משמר הכנסת איננו המשמר המלכותי של אדלשטיין.

רגב הוסיפה: “ההחלטה האם להגיע לטקס היא אך ורק של ראש הממשלה. כפי שהוחלט בוועדת השרים, לכבוד חגיגות ה-70 נכון שנשיא המדינה, ראש הממשלה וראש מדינה מהעולם ינאמו בטקס. זה יכבד את המדינה, את האזרחים, ואפילו את הכנסת והעומד בראשה”.

ראש הממשלה הודיע בעבר כי החליט שלא להשתתף בטקס הדלקת המשואות. ההחלטה שלא לנאום בטקס הממלכתי נבעה מקשיים הנוגעים לענייני אבטחה בהר הרצל, דבר שיקשה על בני המשפחות השכולות לעלות לקברי יקיריהם ביום הזיכרון.

אבל רגב  לא מתכוונת לוותר.

לפי חדשות 2, שרת התרבות והספורט תחזור מחר מארה”ב והיא מתכוונת לקבוע פגישה עם ראש הממשלה ולבקש ממנו פעם נוספת להשתתף ולנאום בטקס.

בסביבתה סיפרו שהיא מצפה לגיבוי מנתניהו בעימות מול אדלשטיין.

מקורות הקשורים לטקס מספרים שהנשיא לא יסכים להגיע לטקס גם אם יוזמן, זאת על רקע סירובו לנאומים דומים בזמן שהיה יו”ר הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדלשטיין, כאן זה לא רוסיה!
    28/03/2018 00:30
    ישראלי
  1. זה גם לא יוסיף לך, לא כבוד ולא קולות בפריימריז. גם אתה צריך להבין, שכאשר ראש הממשלה שהוא ראש מפלגתך במלחמה על יוקרתו ומעמדו, היית צריך ליזום את נאומו בכינוס. וכשאתה לא עושה זאת, ועוד הולך נגדו, אתה מגלה בכך את צפונות לבך ואתה מצטייר בעיני הציבור כאויבו – דבר שחוששני שאתה נגוע בו ולפעמים זה מתגלה. על כאלה אנשים אמר ינאי המלך לאשתו לפני מותו ” היזהרי מן הצבועים” – אלה שמראים פרצוף של אוהב אבל תוכם לא כברם , אלא שונאים הם!!
    דבר אחד ברור, מלחמתך איננה למען כבוד הכנסת!!! לכנסות הקודמות בכלל ולזו בפרט אין טיפת כבוד לא בעיני עצמה ולא בעיני הציבור…