בתי חולים: לא נחפש חמץ בתיקים • ליצמן עצבני: חובה לבצע את הנוהל

על רקע העתירה של 'הפורום החילוני' לבג"ץ: ארבעה בתי חולים ממשלתיים הודיעו שלא ימנעו הכנסת חמץ לשטחם • בית חולים: "מערך האבטחה שלנו אינו חלק ממערך ביעור החמץ" • ליצמן: זה הנוהל שהיה עד היום ואנחנו נשאיר אותו
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשע"ח / 27.03.2018 17:22

ארבעה בתי חולים – איכילוב, רמב”ם, וולפסון וברזילי – הודיעו כי אין בכוונתם להורות למאבטחים בכניסה לוודא כי המבקרים אינם מכניסים חמץ. כך מדווח היום (שלישי) עיתון ‘הארץ’.

בכך יפרו בתי החולים את נהלי הכשרות של הרבנות הראשית,  לפיהם בימי חג הפסח מונחים שומרי בתי החולים לבדוק בתיקיהם של המבקרים האם יש בתוכם מזון חמץ.

המהלך מתרחש בעקבות עתירה שהגישו לבג”ץ ‘הפורום החילוני’ ומספר חברי כנסת מהשמאל הקיצוני. בג”ץ טרם הכריע בעתירה.

בבתי החולים טענו, כי “מערך האבטחה שלנו עושה את עבודתו והוא אינו חלק ממערך ביעור החמץ. אנו פונים לאחריות האישית של הציבור בנושא זה”.

בכנס של משרד הבריאות שנערך היום הגיב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על הידיעה: “שמעתי שיש בתי חולים שאומרים שהם לא אוכפים את הנוהל של הכשרות. בפסח יש נוהל שאומר שבתי חולים לא מכניסים חמץ והם צריכים לבדוק אנשים. מה לעשות ש-80 אחוז מהאוכלוסייה שומרת כשרות בפסח. אין רשות לאף מנהל לא לקיים ולא לבצע את הנוהל שנהוג כבר 60-70 שנה. זה הנוהל שהיה עד היום ואנחנו נשאיר אותו”.

כפי שדווח בחרדים 10, המדינה הודיעה ביום ראשון לבג”ץ, באמצעות עו”ד נטע אורן ממחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, כי היא תומכת בעמדת הרבנות הראשית ומבקשת לדחות את העתירה שהגיש ‘הפורום החילוני’, הדורש לבטל את האיסור על הכנסת מוצרי מזון בשערי בתי החולים בישראל במהלך חג הפסח – איסור שנועד למנוע הימצאות חמץ בבתי החולים שיש להם תעודת כשרות.

בתשובת המדינה נכתב: “נמצא כי אין כל עילה לביטול הנוהל המתנה מתן תעודות כשרות לבתי החולים, במניעת הכנסת מזון לשטחי בתי החולים בימות פסח. לשם מימוש הנוהל, נוהגים בתי החולים להציב בכניסות לשטחיהם שלטים המורים לציבור הנכנסים בשערי בתי החולים, להנחות את המבקרים בדבר איסור הכנסת מזון לבית החולים בחג הפסח.

“ככל שיימצא, אגב החיפוש הביטחוני, כי בכליהם של המבקרים נמצא מזון אשר אינו פירות או ירקות טריים ושלמים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח מגורם מוסמך, יופנו המבקרים למקומות נאותים בכניסה שבהם יוכלו להפקיד את המזון ולקבלו בצאתם מבית החולים”.

בתשובת המדינה נאמר עוד: ”מדובר בנוהל סביר וראוי אשר נועד להבטיח את הצורך לשמור על בתי החולים נגישים עבור אנשים אשר שנוהגים אשר נוהגים מנהגי כשרות בפסח”.

העתירה הוגשה לבג”צ בעקבות אירועים שדווחו במספרי בתי חולים ברחבי הארץ במהלך חג הפסח שעבר, בהם פשפשו מאבטחים בחפציהם של מבקרים וחולים והוחרם מזון המכיל חמץ – כאשר המטרה של העותרים האנטי דתיים היא למנוע את ההתנהלות הזו גם השנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה פשוט כי..
    27/03/2018 18:31
    גל
  1. אין צורך לבדוק בתיקים כל עוד המבקרים מתחייבים שלא להוציא דבר חמץ ולתיתו בכלי בית החולים והחולים מודעים לכך, אבל לצערנו כולם מוציאים ועושים מה שבא להם בכלי בית החולים ומכאן הצורך באכיפה, יש הרבה שאוכלים כשר והם לא צריכים לסבול פסח מלא חמץ בגלל המסרבים לבדיקה שממילא היא נעשית בגלל ביטחון