תכנית ‘ביטוח אברכים’ של איציק כהן יצאה לדרך • משה גפני: מתנגד

האם הקרב בין יו"ר ועדת הכספים וסגן שר האוצר על תכנית 'ביטוח אברכים' שנמשך יותר משמונה שנים הוכרע? כנראה שכן • כהן: "לפרסומים שונים ושגויים כאילו ישנה איזשהי פגיעה בתקציב הכוללים - אין כל שחר • גפני: "התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות"
אריה ריבקינד
י' ניסן התשע"ח / 26.03.2018 17:44

בשמונה השנים האחרונות התנהל עימות מתוקשר בין סגן השר איציק כהן מש”ס וח”כ משה גפני מ’דגל’ על יוזמתו של כהן להפעיל תכנית ‘ביטוח אברכים’, במסגרתה אברכים יזכו לפוליסת ביטוח חיים מהמדינה – כאשר התשלום החודשי עבור הביטוח ייגבה מהמלגה החודשית של כל אברך שישתתף בתכנית.

כעת פרס שר החינוך את טיוטת התקנות של התכנית.

מדובר בתוכנית המעמידה קרן של כ-500,000 שקלים, שיועברו אל משפחתו של האברך במקרה של אירוע ביטוחי חלילה – אשר תיתן מענה חודשי למשך 15 שנה לאלמנה וליתומים.

לפי סגן שר האוצר, גדולי ישראל, מועצת חכמי התורה, ראשי ישיבות ואדמו”רים שעברו על התוכנית הביעו בה את תמיכתם – ובראשם הגר”ע יוסף זצ”ל והגרי”ש אלישיב זצ”ל.

“אני מיצר על שהתערבותם של פוליטיקאים ואינטרסנטים שונים חברו יחד על מנת לסכל תוכנית זאת – ללא הצלחה”, אמר סגן השר איציק כהן. “בכך נוספו ב-8 שנים האחרונות עוד עשרות של אלמנות ויתומים ללא משענת כלכלית, שיכלו בהחלט וללא ספק להכלל בתוכנית זאת”.

בלשכתו של כהן מדגישים, כי כי ההחלטה האם להצטרף לפוליסה נתונה להחלטתו העצמאית של כל אברך: “ירצה – יצטרף, לא ירצה – לא יצטרף”.

בלשכה הוסיפו ותקפו את ח”כ משה גפני ואמרו: “לפרסומים שונים ושגויים כאילו ישנה איזשהי פגיעה בתקציב הכוללים – אין כל שחר, והם נובעים מאינטרסים פוליטיים שונים”.

סגן השר כהן: “ברוך ה’ זכינו בשעה טובה להשלים את המשימה שהוטלה עלינו על ידי גדולי ישראל זצוק”ל ושיבדלחט”א לרווחת ציבור האברכים. בהזדמנות זאת חשוב לי להודות מקרב לב ליו”ר התנועה השר הרב אריה דרעי ולשר החינוך מר נפתלי בנט שתמכו בתוכנית ולרבים וטובים שעודדו, תמכו וחיזקו”.

מלשכתו של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני – הטוען כי אסור להוריד את התשלום מהמלגה החודשית – נמסר: “ה’קול קורא’ שפורסם הבוקר בנושא הביטוח לאברכים, הוא התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם. ח”כ הרב גפני מתנגד לכך מכל וכל”.

לדברי גפני, “היום ייקחו תקציב לביטוח חשוב, ומחר ייקחו מתוך תקציב הישיבות למאה נושאים אחרים, אין לאפשר פגיעה בתקציב האברכים, וכל יוזמה חשובה ככל שתהיה, צריכה לבוא בתקציב תוספתי, ובלי לגעת בתקציב הישיבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות