הניצחון של ללום: מאיר פרוש נאלץ לפרוש מתפקידו בחינוך העצמאי

בתום מאבק בן מספר שנים שהובילה עמותת 'נוער כהלכה' בטענה ל"ניגוד עניינים חמור" של סגן השר פרוש הוא נאלץ להודיע על פרישה מתפקיד חבר עמותת החינוך העצמאי • ללום טען כי סגן השר מצוי גם בניגוד עניינים חריף בכל מה שקשור למוסדות החינוך בעיר אלעד בשל תפקידו של בנו
אליעזר היון
י' ניסן התשע"ח / 26.03.2018 15:37

ניצחון לעורך הדין יואב ללום: סגן שר החינוך מאיר פרוש נאלץ להודיע על פרישה מחברותו בעמותת ‘מרכז החינוך העצמאי’ – וזאת בשל חשש לניגוד עניינים, הנובע מתפקידו כסגן שר החינוך.

פרישתו של סגן השר מגיעה בתום מאבק ארוך, אותו ניהל יו”ר עמותת נוער כהלכה מול רשויות החוק.

במכתב מתאריך הראשון לנובמבר 2015 דרש ללום ממחלקת הייעוץ והחקיקה שבמשרד המשפטים לבחון את החשש לניגוד העניינים בו מצוי סגן שר החינוך מאיר פרוש. לעתירה סייעו חברי הוועדה למניעת ניגוד עניינים, השופט בדימוס עזרא קמא, עו”ד נורית ישראלי ופרופ’ אביעד הכהן.

ללום הצביע על העובדה כי בנו של סגן שר החינוך, ישראל פרוש, משמש כראש העיר אלעד ובשל כך עלולה להיווצר מערכת של ניגוד עניינים בטיפול בנושאי חינוך שבסמכותו של סגן השר, וכך נכתב בעתירה שהוגשה למבקר המדינה ולמשנה ליועהמ”ש:

“סגן שר שבנדון, הינו אביו של ראש העיר הנבחר של העיר אלעד מזור. עניינה של העיר הנ”ל תלוי ועומד, בחודשים האחרונים במספר תיקים, ואף נכון להיום בפני בית המשפט לעניינים מנהליים, ונכון להיום מבוצעים בה לא מעט עבירות על חוק הפיקוח על בתי הספר הפעלת בתי ספר ללא רישיון ו/או בניגוד לצו סגירה.

באופן מוזר, בחר סגן השר שבנדון לקיים היום (2015.11.1 )ביקור בערים החרדיות וביניהן העיר הנ”ל, יחד עם בנו ועם פקידים בכירים מהמשרד עליו הוא מופקד, אשר חלקם ממונים על אכיפת הדין בעניינים הנ”ל, תוך שהדברים נראים על פניו כניגוד עניינים הזועק מאליו ומעל פני הדברים”.

פרוש והחינוך העצמאי

כמו כן טען עורך הדין, כי העובדה שמאיר פרוש משמש כחבר ועד עמותת החינוך העצמאי, בעוד הוא אחראי מתוקף תפקידו על מערכת החינוך, מהווה חשש חמור לניגוד עניינים.

בעתירה הוזכרה העובדה כי החינוך העצמאי אחראי על כ-250 מוסדות חינוך במרחב החרדי וכי פרוש חבר בועד העמותה עוד קודם מונה לכהן כסגן שר.

הכללים, מדגיש העותר, קובעים בפירוש כי “שר לא יהיה נושא משרה חבר בהנהלה או בכל מוסד אחר של חבר בני אדם המקבל מימון מאוצר המדינה בין באופן ישיר ובין באופן עקיף”.

בתגובה לבקשת עורך הדין, מסר משרד המשפטים כי פרוש התחייב שלא לטפל בעניינים הקשורים לחינוך בעיר אלעד, וזאת בשל תפקידו הבכיר של בנו.

בנוסף כתב עורך הדין ערן בסיס ממשרד המשפטים, כי ככל שבמהלך סיור בעיר אלעד עשוי סגן השר להיענות לפניות בעניינים הקשורים לחינוך בעיר, מובן שעליו להימנע מכך.

כעת כאמור, הוכתר מאבקה של ‘נוער כהלכה’ בהצלחה, ופרוש נאלץ להודיע כי הוא מתפטר מחברותו בעמותת מרכז החינוך העצמאי.

את החלטתו מנמק פרוש באמירה כי הדבר נובע מ’דרישת הרשויות מפאת החשש לניגוד עניינים מתוקף תפקידי כסגן שר החינוך’.

עורך הדין יואב ללום שוחח עם חרדים 10 ואמר: אני שמח שמאבקינו הוכתר בהצלחה, סגן השר פרוש מצוי היה בניגוד עניינים חריף ולא תקין. טוב שהוא הסיק את המסקנות הנכונות ופרש מתפקידו בחינוך העצמאי.

מאיר פרוש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות