השריפה בבאר שבע: שטערנא-שרה נקברה, אחיה אושפז באסף הרופא

מאות ליוו הלילה בבאר שבע למנוחות את שטערנא שרה שפדוב ע"ה, הפעוטה שנספה בשרפה שכילתה את בית משפחתה • אחיה בן ה-4 הועבר לבית החולים אסף הרופא, כשהוא מאושפז במצב קשה • שני ילדים במצב קל
חיים טוויל
י' ניסן התשע"ח / 26.03.2018 08:07

בבית העלמין בבאר שבע הובאה הלילה (שני) למנוחות שטערנא-שרה שפדוב ע”ה, הפעוטה בת השנתיים בת למשפחה מחסידי חב”ד, שנספתה אתמול בדליקה שפרצה בבית משפחתה ברחוב דוד אלעזר בעיר.

מאות ליוו אותה בדרכה האחרונה.

חברת המשפחה אמרה לכתבי ערוץ 10: “זה פשוט אסון, אין מה להגיד, האם כלל לא מעכלת עדיין את מה שקרה, אין מילים פשוט אין מילים”. חברת משפחה נוספת שהשתתפה בהלוויה סיפרה: “הם אנשים מקסימים, אני לא מסוגלת לדבר אפילו, מה אפשר להגיד?”

במהלך ההלוויה קראו בני משפחתה של הפעוטה לאביה כשהוא ממרר בבכי: “תנשק אותה מאיתנו בפעם האחרונה כמו שנישקת בבית החולים”. האב היה בעבודה בשעה שבה התרחשה השריפה והוא הובהל למקום, תוך כדי שהשריפה מכלה את הבית.

שניאור זלמן, הילד בן ה-4, עדיין מאושפז במצב קשה מאוד כשהוא מורדם ומונשם.

במהלך הלילה הוא הועבר לטיפול בתא לחץ בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

“הילד פונה למלר”ד ילדים במצב קשה מאוד כשהוא סובל משאיפת עשן שגורמת לפגיעה ריאתית והפחתה ביכולת נשיאת החמצן”, אמר ד”ר דני גולן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה. “הטיפול בתא חמצן יאפשר העברת חמצן בריכוז גבוה לאברי הגוף”.

מהזירה פונו גם תינוק בן חצי שנה וילדה כבת 8 במצב קל.

בשירותי הכבאות ממשיכים גם כעת לחקור את נסיבות השריפה.

על פי הערכות ראשונות השריפה פרה בעקבות משחק בגפרורים ונרות שיצא משליטה. באותה העת שהו בדירה האם, בת 30, ושמונת ילדיה.

לפי חדשות 2, מבדיקה ראשונית עולה כי האם, שהבחינה באש, נמלטה מהדירה עם ארבעה מילדיה והתמוטטה. לאחר ששבה להכרה סיפרה לצוותי הכבאות כי ישנם ארבעה ילדים נוספים בדירה.  ילדה אחת בת 8 זינקה מהמרפסת, אל מרפסת של השכנים – שם עמדו מחלצים.

טפס”ר אלי פרץ, מפקד תחנת כיבוי באר שבע: “מדובר באירוע עם תוצאות חמורות, הבית הלך כליל. הצוותים הגיעו בתוך דקות. בשעה שעלו במדרגות הם זיהו את הילדה מנסה לקפוץ לקומה התחתונה. הכבאים עלו לדירה הבוערת ומצאו את הפעוטה בת השנתיים והם מסרו לי אותה. ראיתי שהיא במצב קשה מאוד. בסריקה נוספת מצאנו ילד נוסף. ירדתי איתו למטה וניסיתי לתחקר את האם, שלא יכלה לדבר”.

התפללו לרפואת שניאור-זלמן בן ז’וסלין-שולמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות