במכירה פומבית: מכתבים מהמשגיח הנודע הגר”ש וולבה והרב צבי פסח פרנק

במכירה שתתקיים מחר בבית המכירות צולמנ'ס שבירושלים, ימכרו ספרים ומכתבים מרתקים של גדולי ישראל • סדרת ספרים מעניינת שתימכר היא סט שלם של הספר 'לבושים - לרבי מרדכי יפה'
משה ניסנבוים
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 18:05

במכירה שתתקיים מחר (שני) בבית המכירות צולמנ’ס שבירושלים, ימכרו ספרים ומכתבים מרתקים של גדולי ישראל – אדמו”רים, ראשי ישיבות ורבנים.

כך, למשל, יימכר מכתב המלצה מעניין עם חתימותיהם של גדולי הדור הקודם: הרב יוסף שלום אלישיב, הרב שלמה זלמן אויערבאך, הרב עובדיה יוסף, הרב יצחק קוליץ, לצד חתימת מנחם פרוש – בכתב ידו של רבי אברהם דרוק, אל הרב הנגיד יצחק אייזיק רייכמן, בו הם מבקשים מהנגיד “מקים אוהלה של תורה” ש”יעזור להם בניית קראוונים לבית הספר לבנות בשכונה, ולבית הכנסת.. חפץ ה’ בידו יצליח.. בבריאות איתנה והצלחה בכל מעשה ידיכם..”

מוצע למכירה גם מכתב מרתק של הרב שלמה וולבה, בו כותב דברי חיזוק לתלמידות שנה ראשונה של סמינר ‘דעת ומוסר’. הרב וולבה – מגדולי המשגיחים בדור האחרון ומחבר ספרים חשובים בתחום העבודה הרוחנית על פי תנועת המוסר, שימש כמשגיח בישיבת באר יעקב ובישיבת גבעת שאול אותן הקים.

סדרת ספרים מעניינת שתימכר היא סט שלם של הספר ‘לבושים – לרבי מרדכי יפה’ הכולל בתוכו –

לבוש התכלת ולבוש החור, אורח חיים [והוא ראשון ושני] מספר לבוש מלכות.. לבוש עטרת זהב טור יורה דעה והוא הלבוש השלישי. לבוש הבוץ וארגמן. טור אבן העזר לבוש עיר שושן. טור חשן המשפט. חיבוריו של רבי מרדכי יפה בעל הלבושים, על שולחן ערוך, וינציאה ש”פ-1620.

זוהי למעשה מהדורה קדומה ומפוארת של ספרי הלבושים, שנדפסה שנים אחדות לאחר פטירת המחבר. מהדורה זו נדפסה תחת פיקוחו של רבי יהודה אריה ממודינא. בהקדמה הוא כותב שהוא ציין במסגרת את המנהגים שאינם נהוגים בספרד ובאיטליה, אף שהמחבר הביאם כדבר פשוט מחמת שכך היה נהוג באשכנז.

פריט מעניין נוסף זוהי הזמנה של רבי משה הלברשטאם לחתונת בנו יעקב דוד, לימים מורה צדק בבד”צ העדה החרדית, שהתקיימה באולם ‘בית יעקב הישן’ בשנת תשמ”ח. הרב משה הלברשטאם היה מורה צדק בולט ודיין בבד”ץ של העדה החרדית בירושלים, והסמיך להוראה מאות רבנים. הוא מחבר שו”ת ‘דברי משה’ וראש ישיבת “דברי חיים – טשאקאווא’, ובנו של האדמו”ר רבי יעקב מטשאקאווא.

יוצע למכירה גם מסמך מבית הדין בירושלים בחתימת הרב צבי פסח שהיה דיין, אב בית דין, פוסק, ממייסדי הרבנות הראשית, חבר במועצת הרבנות הראשית ורבה הראשי האשכנזי של ירושלים בין השנים תרצ”ו-תשכ”א; הרב יוסף מרדכי הלוי שהיה איש ציבור ומחנך ירושלמי, אב בית דין של העדה הספרדית בעיר, מנהל בית המדרש לרבנים של חברת עזרה, ממייסדי בית היתומים הספרדי, נשיא ועד העדה הספרדית בירושלים ובית החולים משגב לדך, ממנהיגי הסתדרות המזרחי וציר אספת הנבחרים הראשונה; הרב אליהו מרדכי הלוי ולקובסקי שהיה רב, חבר מועצת הרבנות הראשית, מחבר סדרת הספרים “מערכת התלמוד והפוסקים”.

הרב וולבה, מכירה פומבית

מוצע גם מכתב בכתב ידו של הרב אליעזר יהודה וולדינברג אל הרב ישראל זיסל דבורץ ,בו הוא כותב לו ראשית תודה על שהתחיל לשלוח לו את הירחונים שלו “תבונה”.. ושנית הוא אומר לו שהיה מעוניין להשתעשע ולכתוב חידושים ארוכים אך הוא רואה שהירחון מיועד רק לד”ת קצרים, אז הוא שולח לו חידוש קצר ומעניין, בדברי השמושא רבה ה’ תפילין.

הרב אליעזר יהודה וולדינברג מחבר שו”ת ציץ אליעזר ומחשובי הפוסקים במאה העשרים, נודע בעיקר בזכות תשובותיו בנושאי רפואה והלכה. חבר בית הדין הרבני הגדול, זוכה פרס ישראל לספרות תורנית, ופרס הרב קוק. הרב ישראל זיסל דבורץ היה רב ועסקן חרדי, כיהן כרב ביודי וביזדה שבליטא, ועורך כתב העת התורני “תבונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות