זנדברג מתנצלת ותוקפת: “תגיד אבי גבאי – אין לך בושה? אתה מדבר?”

יו"ר מרצ שנבחרה ברוב מוחץ ביום חמישי האחרון מתייחסת לסערה שפרצה בעבות חשיפת הקשר עם היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, שניהל קמפיינים תוקפניים כנגד ארגוני שמאל: "כואב לי שכל כך מהר אכזבתי רבים מכם"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 16:29

ח”כ תמר זנדברג, שנבחרה היום חמישי ליו”ר מפלגת מרצ, פרסמה היום (ראשון) בדף הפייסבוק שלה פוסט בעקבות הסערה הציבורית, לאחר שנחשף אמש בחדשות 2 על קשרי העבודה בינה ובין יועץ התקשורת משה קלוגהפט, מי שעבד בעבר עם שר החינוך נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי, וניהל קמפיינים תוקפניים כנגד ארגוני שמאל.

“לפני 72 שעות נבחרתי ברוב מוחץ והיסטורי לראשות מרצ. כואב לי שכל כך מהר אכזבתי רבים מכם. ולכן אני רוצה להגיד לכם קודם כל – שאני מתנצלת. לעיתים רחוקות מאוד אתם תשמעו מפוליטיקאי ומראש מפלגה התנצלות, אבל אנחנו במרצ לא כמו כל הפוליטיקאים. ב-25 השנים האחרונות התייצבנו תמיד, ללא פחד, לצד ארגוני זכויות האדם והחברה האזרחית. בעשור האחרון ליוותי אינספור מאבקים ומעולם לא ברחתי ממי שאני.

אבל מה שקורה הבוקר הוא חסר תקדים. מתקפה חסרת מעצורים עליי, על מרצ ועל השמאל. נושא ההתייעצות עם משה קלוגהפט נופח מעל ומעבר לכל פרופורציה סבירה או הגיונית.

קודם כל אסביר כי אני לא מסתירה דבר. הייתי בקשר עם משה קלוגהפט על רקע סידרת טלוויזיה שהוא מפיק. כששמע שהכרזתי כי אתמודד בפריימריז לראשות מרצ הוא פנה אלי, אמר לי שהמועמדות שלי מזכירה לו את מועמדותו של בנט. לא נעלמה מעיני העובדה כי אכן הקמפיין שהוביל, הגם שבמחנה אידיאולוגי יריב, היה מוצלח מאד.

נפגשתי עמו ארבע פעמים במהלך החודשיים האחרונים – פעמיים בביתו בגבעת שמואל ופעמיים בביתי בת”א. בפעם האחרונה נפגשתי איתו כחמישה ימים לפני הבחירות – הוא הציע את סיועו בגיוס אמנים שאיתם הוא נמצא בקשר על מנת שיביעו תמיכה במועמדותי לראשות מרצ.

מעבר לכך קיימנו שיחות והודעות טלפוניות. הוא הציע שלל הצעות. אימצתי חלק מהן, חלק לא. מטבע הדברים יש בשיחות כאלה גם רגעים אנושיים ורכילות. את הקווים המובילים, הבולטים והמכריעים של הקמפיין הובלתי עם צוות יוניק ואיתם בלבד. באופן כללי קמפיין זה דבר ציבורי ואת התוצאה – החיובית, האופטימית והמנצחת אפשר לראות בעיניים.

אבל יש גם גבול שחייב להאמר. המתקפה הצבועה והאופורטוניסטית הבוקר עברה כל גבול. תגיד לי אבי גבאי – אין לך בושה? אתה שהטחת במצביעי השמאל ששכחו מה זה להיות יהודים? שבזמן שביבי אמר הערבים נוהרים לקלפיות אתה איימת לסלק את זוהיר בהלול? שנכנסת לישיבת סיעה והודעת לחברי הכנסת שהם הולכים להצביע בעד גירוש הפליטים? שלא הוצאת מעולם מילה (!) להגנת ארגוני זכויות האדם, לפעמים להפך – עמדת בראש מפלגה שהתנערה מהם? אתה מעז לדבר עליי???

הובלתי קמפיין חיובי, אופטימי ומצליח – שהובילו באופן מלא ומצטיין נסים דואק, רן אהרן וכל צוות יוניק. בניגוד למה שנהוג לחשוב, קמפיין זה לא דבר שממציא דמות חדשה או מלביש מסכה או מנסח תדמיות מזויפות, אלא קודם כל מוציא את האמת. והקמפיין שלי לראשות מרצ הוציא את האמת ממני ועליי באופן הכי טהור שיכול להיות.

על זה אני לוקחת אחריות. הובלנו יחד קמפיין ״לא מתנצלים״ מוצדק ונכון, והיום אני מתנצלת. טעיתי בשיקול הדעת. אני מתנצלת בפניכם, אני מתנצלת בפני העיתונאים ואני מתנצלת בעיקר בפני החברים בארגוני זכויות האדם ובקרן החדשה לישראל. אין פטריוטים ואוהבי ישראל גדולים מהם. אני גאה שמרצ היא המפלגה היחידה שעומדת לצד הארגונים האלה כשכולם שותקים, מגמגמים או מצטרפים למתקפה.

לסיום: אני מתנצלת על כל הפרשה ומודה בטעות. מכאן והלאה חובת ההוכחה עליי.

בצד זה אני ממש מבקשת מכולנו לא לשכוח את העיקר: את הערכים שלנו, את המצפן שהוביל אותנו שבא לידי ביטוי במסע הבחירות הזה, ושיתחיל מהיום להוביל את מרצ מול נסיונות הדה-לגיטימציה מימין – אנחנו נוכל לנצח אותו. ביחד.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עלובת נפש לתקוף ככה את גבאי המדהים
    25/03/2018 22:43
    רעות
  1. מפלת מרץ