ניר ברקת הכריז: לא אתמודד שוב • החילונים כבר מתגוששים על הכיסא

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע רשמית כי לא ימשיך לקדנציה שלישית בבירה: "החלטתי לשרת את ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד" • יוסי חביליו: "ברקת דרדר את ירושלים"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 12:53

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ב-10 השנים האחרונות, הודיע היום (ראשון) רשמית כי לא ימשיך לקדנציה שלישית בבירה – והכריז על התמודדותו ברשימה של תנועת הליכוד בבחירות הקרובות.

״החלטתי לשרת את ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד”, אמר ברקת. “לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון – לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר”.

ברקת תמך באופן ציבורי בראש הממשלה בנימין נתניהו ובליכוד במערכות הבחירות האחרונות.

בלשכתו מציינים, כי מאז הצטרפותו לשורות הליכוד קיים ברקת מפקד גדול לשורות התנועה וצירף אליה למעלה מ-10,000 מצטרפים חדשים.

מיד לאחר הודעתו הרשמית של ברקת, נפתחה היריבות בין סיעות השמאל בבירה, מי יוביל את הציבור החילוני במקומו.

חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, אשר התמודד על ראשות העיר בבחירות הקודמות מול ניר ברקת אך בהמשך חבר לסיעתו, הודיע היום כי בכוונתו להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות.

בבחירות האחרונות ניצח ברקת את ליאון בהפרש של 51 אחוזים לעומת 45.

עופר ברקוביץ, יו”ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר: “אני מודה לניר על פועלו רב השנים למען ירושלים, אך כעת הגיע הזמן להתאחד סביב התנועה הציונית הגדולה ביותר בירושלים. אני קורא לכל תושבי העיר להתאחד מאחורי התעוררות בראשותי ולבחור בנו – הבחירה הטבעית, בבחירות הקרובות. נדע לייצר שותפות אמיתית בין מגזרית שתחזק את ירושלים. ירושלים היא משימה לאומית, אני ובני הדור שלי מבינים את זה, עכשיו זה הזמן שלנו לקחת אחריות ולהוביל את ירושלים”.

יוסי חביליו, יו”ר ‘מצילים את ירושלים’ ומועמד לראשות העיר: “ניר ברקת כבר מזמן לא מתעניין בירושלים והיום רק קיבלנו אישור רשמי למה שכולנו ידענו מזמן.  ברקת דרדר את ירושלים, אבל הוא לא עשה זאת לבד, אלא יחד עם לאון, ברקוביץ ואחרים שהיו שם כל הזמן לצידו. כעת הגיע הזמן למנהיגות אחרת, של מישהו שהצליח לעצור חלק מנזקי ברקת וכראש עיר יעבוד למען התושבים ולא למען אינטרסים פוליטיים כאלו או אחרים”.

פלר חסן-נחום, יו”ר סיעת ירושלמים: “עם עזיבתו של ברקת, ירושלים ניצבת בפני אתגר עצום – המאבק בין הפלורליסטים לקיצוניים בעיר. בקדנציה של ברקת הסיעות החרדיות בעירייה התחזקו בצורה לא פרופורציונלית, ורובן לא לוקחות בחשבון את הצרכים של הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי בעיר.  אם הציבור הכללי לא יצא להצביע, נהיה בני ערובה של הסיעות החרדיות בחמש השנים הקורבות. לציבור הכללי יש כח עצום, והוא חייב לצאת להצביע כדי שירושלים תישאר מקום שכולנו יכולים לחיות בו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות