מכת גניבות בשבתות מטלטלת את ביתר I תושבים: רוצים ‘שומרים’

מכת הפריצות לבתים בשבתות בביתר: השבת בוצעו רק שתי פריצות ברחוב מרכזי, אבל ה'פוגרום' שהותירו אחריהם הגנבים זעזע את אנשי העיר • תושבים: "מדובר בכנופיה מתוחכמת, הפועלת בעיר באין מפריע זמן רב" • בגלל אוזלת ידה של המשטרה - מגעים להקמת ארגון 'שומרים' מקומי
חיים טוויל
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 12:42

כמעט מידי מוצאי שבת מתבשרים תושבי העיר ביתר עלית על פריצות לדירות שתושביהן יצאו לשבות בעיר אחרת.

אמש נודע על שתי פריצות לדירות ברחוב מרכזי בעיר, החוצה את גבעה ב’ לאורכה: רחוב המגיד ממזריטש.

באחת הדירות ביצעו הגנבים ‘פוגרום’ של ממש, ככל הנראה בניסיון של הפורצים לאתר סכום כסף גדול.  שמועות בעיר יודעות לספר – אך אין למידע זה כל אישור – כי מדובר ב-100 אלף שקלים, עליהם הצליחו הפורצים להניח את ידיהם.

כדי לאתר את הכסף, שלפו הפורצים את כל המגירות ופיזרו את תכולתן ברחבי הבית. אפילו את פתח האוורור של המזגן תלשו הפורצים – בדרכם לאתר את הכסף.

באחת התמונות המתעדת את הפוגרום בדירה, נראית בבירור הויטרינה שבסלון, כשבתוכה כלי הכסף של בעלי הבית, בהם לא נגעו הפורצים לרעה – מה שמעלה לכאורה את המסקנה כי הפורצים הגיעו ממוקדים לאתר סכום כסף – ולא נגעו בדברי ערך אחרים.

האם היה להם מידע מוקדם? את זה נשאיר למשטרה.

כתב אתר חרדים 10 מציין, כי הפירצות בעיר גברו דווקא לאחר שהוקמה בקול תרועה רמה תחנת משטרה איזורית לכל איזור גוש עציון – בעיר ביתר עילית.

“זה לא מוסיף למשטרה נקודות בדעת הקהל הביתרית, לנוכח אוזלת יד נמשכת מול מכת הפריצות החוזרת ונשנית שוב ושוב, בעיקר בלילי שבתות וימים טובים”, אומר תושב מהעיר לחרדים 10.

תושבים מעריכים כי מדובר בכנופייה מתוחכמת, הפועלת בתוך העיר באין מפריע מזה זמן רב – לנוכח אוזלת ידה של המשטרה.

בעקבות כך דורשים תושבים בעיר החרדית להקים ארגון ‘שומרים’, בדומה לזה הפועל בבני ברק, בשכונות החרדיות של ברוקלין ובלונדון.

לחרדים 10 נודע, כי מספר תושבים בעיר נערכים בימים אלו ללימוד שיטות פעולה מתאימות, ומנהלים מגעים ראשוניים להקמת ארגון שמירה מקומי. “מה שהצליח בערים חרדיות אחרות, אין סיבה שלא יצליח בביתר”, אומר תושב העיר. “כל משפחה שיוצאת לשבות בעיר אחרת, חוששת מ’הפתעה’ לא נעימה כשחוזרת הביתה. חייבים לעצור את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו אולי במקום צבא משטרה?
    25/03/2018 14:17
    יוסי
  1. רעיון לא רע, שיתגייסו למשטרה או יתנדבו. דרישות יש להם אבל התנדבות אפס