ואלה התירוצים למס הכנסה • מורה נהיגה: ‘אין לי סבלנות לרשום כל יום’

פקחי מס הכנסה שערכו ביקורת בחולון שמעו מגוון רחב של תירוצים • בעסק לטיפולי יופי טענה בעלת המקום על טיפולים שלא נרשמו: "זה מבלבול, אני רושמת הכול" • ובעל מכולת הסביר למה אין סרט קופה כבר ארבעה חודשים: "הקופה מקולקלת"
שייע קליין
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 12:18

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסות כדין בחולון ובסביבה.

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חולון, נערכו 146 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-9% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

המבקרים ערכו ביקורת במזנון וגילו שם 12 צ’קים של 12,000 שקלים כל אחד, שלא נרשמו בספרים. הצ’קים נתקבלו בגין השכרת נכס מסחרי.

בעל המזנון טען: “אמא שלי מעבירה לרואה חשבון והוא אמור לרשום”.

בעסק להתקנת ארונות נמצאו 2300 שקלים שלא נרשמו בספרים. בעל העסק הסביר: “אני רושם רק שאני מפקיד”.

בביקורת שנערכה אצל מורה לנהיגה נמצא כי הוא לא רשם 2000 שקלים שנתקבלו במשך מספר ימים. המורה טען: “אין לי סבלנות לרשום כל יום”.

במכולת נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע, אשר לא נרשמה בקופה. ביום הביקורת גילו המבקרים כי בעל המקום לא מנהל סרט קופה פנימית מזה כארבעה חודשים. בעל המכולת הסביר: “הקופה מקולקלת לכן לא ניתן להשים סרט פנימי”.

בחנות למוצרי חשמל נבדקו ספרי החשבונות ונתגלה כי לא נרשמו מספר רכישות. בעל המקום טען: “מדובר בטעות”.

במרפאת שיניים גילו המבקרים 5000 שקלים שלא נרשמו. מנהל המרפאה בתגובה: “אבדוק את העניין, אני לא יודע על מה קיבלתי את ה-5000 שקל”.

בעסק לטיפולי יופי נמצא כי במקום לא נרשמו מספר טיפולים. בעלת המקום טענה: “זה מבלבול, אני רושמת הכול”.

בעסק לבניית ציפורניים נמצא כי לא נרשמו תקבולים של יום הביקורת ובנוסף, נמצא פער של כ-6000 שקלים בין המדווח בשוברי אשראי לבין המדווח בקבלות. מפעילת העסק הסבירה: “היה לי בלאגן בבית”.

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות