מדהים: כך חדרה חולייה מהרצועה • צפו בוידאו שצולם מעזה

4 מחבלים מדרום הרצועה חדרו לישראל, כדי לפגוע בכלים הנדסיים של צה״ל • כשהבינו שנחשפו - הספיקו חברי החוליה להימלט בחזרה לרצועה, ללא פגע • בתגובה תקף הלילה חיל האוויר מטרה של חמאס ברפיח • בצה"ל בודקים: מדוע התצפיתנות לא זיהתה את המחבלים בשלב מוקדם יותר
חיים טוויל
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 02:15

ארבעה מחבלים פלסטינים חדרו אתמול (שבת) לישראל מדרום רצועת עזה במטרה לפגוע בכלים הנדסיים שמבצעים את עבודות בניית המכשול נגד המנהרות של ארגון הטרור חמאס.

ברשת אל גז’ירה פורסם תיעוד מהאירוע, כך לטענתם, בו נראים הצעירים מציתים כלי הנדסי ונמלטים לאחר כשלוש דקות.

“ארבעה פלסטינים חצו הערב את הגדר בדרום רצועת עזה וניסו לפגוע בכלים שעבדו על המכשול התת קרקעי נגד המנהרות”, נמסר מדובר צה”ל. “כוח צה”ל התקרב אליהם והם ברחו חזרה לרצועה”.

למרות המתואר בהודעה הרשמית של דובר צה”ל, בתיעוד של הפלסטינים הטנק נראה מתקרב לאזור, רק לאחר שהארבעה כבר נמלטו וחצו חזרה את הגדר.

בצה”ל בודקים מדוע התצפיתנות הישראליות הבחינו במחבלים רק כשעברו חזרה לשטח הפלסטיני.  מדובר בתקלה מבצעית, שכן אירוע שכזה יכול היה להסתיים גם בחטיפה או פגיעה בבני אדם.

מספר שעות לאחר מכן תקפו מטוסי חיל האוויר מטרה של חמאס במחנה אימונים ברפיח.

בצה”ל אישרו כי התקיפות בוצעו בתגובה לחדירה.

“צה”ל באמצעות מטוסי קרב מטרת טרור של ארגון הטרור חמאס במחנה אימונים ברפיח, דרום רצועת עזה”, נאמר בהודעה רשמית של דובר צה”ל. “צה”ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע”.

בצה”ל אמרו עוד: “האירוע שהתרחש אמש, בו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה”.

צה”ל הזהיר “מפני אירועים בהם אזרחים נקראים ל’הפגנות’, שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה”ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות