הזוי: קצין חושד ברב וולפא מביתר שעשה קנוניה עם ערבי בגנבת רכבו

"התעללות השוטרים באדם מבוגר וחולה": הרב שלום-דב וולפא, תושב ביתר עילית בן 70, הסובל ממחלת פרקינסון, שיגר תלונה למח"ש נגד קצין חקירות מתחנת המשטרה בעיר - לאחר שלטענתו טפל עליו חשדות שווא, בעקבות הגשת תלונה על גניבת רכבו
חיים טוויל
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 10:20

הרב שלום-דב וולפא, מחברם של ספרים רבים, שיגר הלילה (ראשון) מכתב תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד סנ”צ יניב אוחנה, מתחנת המשטרה בביתר עלית – לאחר שלטענתו טפל עליו חשדות שווא, בגין תלונה שהגיש על גניבת רכבו.

“אבקש להעלות לפניכם מקרה מזעזע, ואני מבקש את התערבותכם המיידית, ואת הענשת השוטרים המעורבים”, פותח הרב וולפא את מכתבו

“ומעשה שהיה כך היה: לפני עשרה ימים, ביום ה’ כ”ח אדר תשע”ח (15 למרץ 2018) חזרתי מתפלת ערבית עם בני, והחנינו את הרכב שלי מסוג פולקסווגן ג’טה 2013, ליד הבית, ברחוב אדמור”י ויז’ניץ 7/6 בביתר.

“לאחר כשעתיים או שלש, קיבלתי טלפון מחברת ‘איתוראן’, והם שואלים האם הרכב נמצא ליד הבית, כיון שלטענתם הוא ירד להם מהרדאר. ירדתי למטה ואכן הרכב לא היה. הבן טלפן למשטרה ושני שוטרים הגיעו הביתה וגבו עדות. בינתיים הודיעה איתוראן, כי יש סימנים שהרכב היה באזור חברון”.

הרב וולפא מוסיף ומספר: “השוטרים שאלו אותי בין השאר, כמה מפתחות יש לרכב, ואמרתי שיש שני מפתחות, הראתי להם את המפתח שבצרור שלי, ואמרתי שגם בצרור של אשתי יש מפתח. אבל לא זכור לי אם באותו רגע היה הצרור השני לפני (הם טוענים שלא הראיתי להם את השני).

“ביום ראשון הלכתי למסור תלונה רשמית, ואחר כך טלפן אלי חוקר בשם אוריאל וביקש שאגיע שוב. לפני יציאתי מהבית, חיפשתי את הצרור של אשתי ולא מצאתיו. לא יחסתי לזה חשיבות מיוחדת, והלכתי עם מפתח אחד לחוקר”.

בשלב זה חלה התפתחות בעלילה: “החוקר נטל ממני את המפתח האחד, והתמקד בעניין שהמפתח השני חסר. אמרתי לו שאני בטוח שזה בבית וכי בעזרת ה’  אחפש ואמצא את זה. אבל הוא הבהיר לי שהם חושדים בי שעשיתי קנוניה עם ערבי בכדי לגנוב מחברת הביטוח!

“אחר כך  נכנס לחדר חוקר בשם אבי טובול, והוא סגר את הדלת והתחיל לומר לי (ממש בנוסח החוקרים מרוסיה בתקופות הכי חשוכות) שלטובתי כדאי לי להודות… ואז הוא – שכדבריו מעריך ומכבד אותי – ידאג לסגור את התיק, אבל אם אני לא אודה, אז התיק יועבר לקצין החקירות, ואז אין גבול לבעיות שיכולות להיות לי”.

“לא האמנתי למשמע אזני”, כותב הרב וולפא למח”ש, “ועניתי לו שאני לא מסתיר שום דבר, ושמוטב שהם ישקיעו את הכוחות שלהם במניעת גניבות רכב או לפחות במציאת הרכב הגנוב, מאשר בהפללת אנשים ישרים ותמימים (כנראה שזה קל יותר).

“ביקשתי שיתנו לי אישור על הגשת תלונה, בכדי שאוכל לקבל בינתיים רכב חילופי מהביטוח, ואכן החוקר אוריאל נתן לי את האישור, אך פתאום הם החליטו לקחת את זה בחזרה, ועד היום, כבר עשרה ימים לאחר המקרה, אני לא מקבל מהם את האישור”.

הרב וולפא ממשיך: “כשחזרתי הביתה שבור ומבויש מהיחס הברברי, המתנשא והמשפיל (ודווקא מאלו שמקבלים משכורת כדי להגן על האזרח), הנה תוך חצי שעה העוזרת בית מצאה את הצרור במרפסת. טלפנתי מיד לחוקר אוריאל, והוא אמר לי לבוא בבוקר ולהביא את המפתח, ואכן כך עשיתי, וקיבלתי אישור על מסירת 2 המפתחות”.

אלא ש”את אישור התלונה לא הסכימו לתת לי, זאת בטענה שקצין החקירות סנ”צ יניב אוחנה אינו מאשר לתת לי את האישור, כיון שאני נמצא תחת חקירה! שאלתי מתי תסתיים החקירה וענו שאי אפשר לדעת.

“ביקשתי מהיומנאי שיקבע לי פגישה עם קצין החקירות, וכן כתבתי לקצין מכתב אישי שמסרתי בתחנה. אולם גם לאחר שבוע הוא אפילו לא טרח לחזור אלי”.

הרב וולפא מצווין במכתבו: “אני יהודי בגיל למעלה מ-70 שנה, ולצערי אני סובל ממחלת פרקינסון, ואני חייב רכב צמוד. בינתיים אני משלם 1.500 שקלים לשבוע על השכרת רכב, בעוד שאם היה לי אישור על הגשת התלונה הייתי מקבל מהביטוח רכב חילופי. כמו כן, גם ההשפלה במשטרה אינה מטיבה עם מצבי הרפואי”.

הרב וולפא מסיים את מכתבו: “אינני יודע למי לפנות, בכדי להפסיק את התעללות השוטרים באדם מבוגר וחולה. ואבקש ממח”ש לדאוג שאקבל מיד את האישור, שיוחזר לי הכסף ששלמתי להשכרת הרכב, ושהחוקרים הנכבדים יועמדו על חומרת מעשיהם, ויקבלו את העונש המגיע להם”.

ממשטרת ישראל נמסר: “המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד שעלה להונאה של חברת הביטוח במקרה זה. החקירה עדיין מתנהלת במשטרה בימים אלו ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה, אולם נציין כי המשטרה תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבי
    25/03/2018 11:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני מתפלל עם הרב וולפא, הוא אדם ישר וזה עוול נוראי

  2. העיקר רצו תחנת משטרה בביתר
    25/03/2018 12:00
    משולם
  3. טעות גדולה

  4. מעניין מה יהיה הלאה
    25/03/2018 13:18
    טובה
  5. אם יהיה לכם תשובה נשמח לדעת מה היה הלאה

  6. חוצפה ועזות של המשטרה
    25/03/2018 15:11
    סמי אלול
  7. ממש ממש מזכיר תקופות אפלות
    בושה שהם חיים מהמיסים שלנו

  8. מה שם חברת הביטוח
    25/03/2018 19:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. הכי טוב לפרסם את שם חברת הביטוח כאן הבעיה