שלושה הרוגים בפיגוע בצרפת: חולצו בני הערובה – המחבל חוסל

מחבל חמוש ממוצא מרוקני ירה בשוטר ולאחר מכן נכנס לסופרמרקט בעיירה טרב שליד טולוז, שם החזיק בבני ערובה ודרש לשחרר את המחבל ששרד מהפיגועים בפריז ב-2015 • המחבל נשבע אמונים - וצעק: "אני חייל של דאע"ש" • המשטרה פשטה על המקום, ירתה והרגה את המחבל
נתן פרל
ז' ניסן התשע"ח / 23.03.2018 14:37

כוחות מיוחדים בצרפת פשטו אחר הצהריים (שישי) על הסופרמרקט בעיר טארב הממוקמת סמוך לטולוז וחיסלו את המחבל שהחזיק קודם לכן בבני הערובה.

המחבל, בן 25 ממוצא מרוקני, דרש את שחרורו של סלאח עבד א-סלאם, המחבל היחיד ששרד את מתקפת הטרור של דאעש בפריז בשנת 2015 ועומד בימים אלה לדין בבלגיה.

מחקירה ראשונית עולה מעט לפני השעה 14:00  נשמעו יריות, כאשר המחבל פתח באש לעבר ארבעה שוטרים מהיחידה המיוחדת שסיימו אימון. מהירי נפצע אחד השוטרים.

לאחר מכן נמלט המחבל לסופרמרקט “Super U” בטרבה והחל לירות, תוך שהוא צועק: “אני חייל של דאע”ש”.

בתום פעילות הכוחות חולצו בני הערובה, מלבד שוטר שמתעמת עם המחבל.

במקום היו שני הרוגים.

במשטרת צרפת אומרים כי בנוסף לשני ההרוגים במרכול בעיר טראב, המחבל גם ירה למוות באדם, בעיר הסמוכה קרקסון, כדי לגנוב את מכוניתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע: “אני מגנה את פיגוע הטרור האכזרי שהתרחש בצרפת. על העולם התרבותי להתאחד ולפעול יחד כדי להביס את הטרור. בשם ממשלת ישראל, אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ולעם הצרפתי”.

הנשיא רובי ריבלין: “מחשבותינו ותפילותינו נתונות שוב לתושבי צרפת, שמתמודדים עם עוד מתקפת טרור אכזרית. העולם החופשי כולו חייב להתאחד ולעמוד כסלע איתן מול הטרור הנפשע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות