החמאס פעל מתוך בתי הספר, אבל האו”ם דורש מישראל פיצוי על הרס

מזכירות האו"ם דורשת מישראל לשלם פיצויים על פגיעה והרס של בתי ספר של אונר"א בעזה - שהפכו למעוזי ארגון הטרור חמאס ב'צוק איתן' • השגריר באו"ם דני דנון מגנה: "הם מוזמנים לבקש פיצויים מארגוני הטרור, ולחקור כיצד מוסדות האו"ם הופכים שוב ושוב כלי שרת בידי ארגון טרור"
נתן פרל
ז' ניסן התשע"ח / 23.03.2018 13:18

לא להאמין: האו”ם דורש מישראל לשלם פיצויים על הרס בתי ספר של אונר”א ברצועת עזה במהלך ‘צוק איתןק.

לפי דיווח ב’ישאל היום’, מזכירות האו”ם שיגרה לישראל דרישה לשלם פיצויים, בגין הרס של בתי ספר של האו”ם ברצועת עזה באירועים שונים במהלך מבצע ‘צוק איתן’ בשנת 2014, שנגרם לטענתם בשל פגיעה של כוחות צה”ל.

זאת למרות שמחבלי החמאס השתמשו במתקנים של האו״ם ושל אונר״א, כדי להפעיל משם משגרי טילים ולהסתתר.

שגריר ישראל לאו”ם, דני דנון, הגיב לדברים: “ישראל תפעל ככל הנדרש כדי להגן על אזרחיה ולהסיר כל איום הנשקף לביטחונם. במקום לבוא בטענות לישראל, האו”ם מוזמן לבקש פיצויים מהחמאס – שמנצל את מתקני האו”ם כדי לפגוע באזרחים, ולחקור כיצד מוסדותיו הופכים פעם אחר פעם לכלי שרת בידי ארגון טרור”.

דנון הוסיף: “האו”ם צריך לחקור כיצד מתקניו מנוצלים כדי לפגוע באזרחי ישראל תוך שימוש בתושבי עזה כמגנים אנושיים”.

עם סיום ‘צוק איתן’, מזכ”ל האו”ם דאז, באן קי מון, הקים ועדת חקירה שתבדוק את כלל המקרים המדווחים בהם נעשה שימוש במתקני האו”ם במהלך הלחימה בעזה, כולל מקומות בהם הוחזק נשק.

בסופו של דבר, הדו”ח ייחס שורה של מקרים בהם נפגעו בתי ספר של אונר”א לבנים ולבנות במהלך החודשים יולי-אוגוסט – לפעילות צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות