חסמו צירים, זרקו חפצים וריססו שוטרים בגז מדמיע: 34 נעצרו I צפו

מאות ממפגיני 'הפלג' חסמו הערב במשך שעות את רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ואת כביש 4 - לשני הכיוונים • המשטרה: "מאות מפגינים הגיעו לפתח תחנת משטרת מרחב דן, יידו אבנים לעבר השוטרים, זרקו חפצים, ריססו על השוטרים גז מדמיע והזיקו לרכבים במקום" • כ-40 פצועים קל - מפגינים ושוטרים, חלקם פונו לבי"ח
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ח / 22.03.2018 17:28

מאות מאנשי ‘הפלג הירושלמי’ הפגינו הערב (חמישי) בצומת ברחוב ז’בוטינסקי בבני ברק ובכביש 4, במחאה על החמרת עונשו של  העריק מאיר בורדיאנסקי, תלמיד ישיבת ‘קול תורה’, שנעצר על ידי המשטרה הצבאית.

כתב חרדים 10 מציין, כי המפגינים התעמתו עם השוטרים, שהפעם  – בניגוד להפגנות קודמות – נקטו בתחילה ביד קשה כלפי חוסמי הכביש ולא אפשרו להם לחסום את הכביש לזמן ממושך.

אולם בהמשך המשטרה נכנעה והציר בקטע שבין אבוחצירא לצומת גהה נחסם – משני הכיוונים.

כמו  כן, כביש 4 ממחלף מורשה עד מחלף גהה מצפון לדרום נחסם לתנועת כלי רכב. “שוטרי משטרת ישראל נמצאים בקום ומכווינים את התנועה לכביש 5 ו-471”, נמסר מהמשטרה.

לפי המשטרה, נעצרו 34 מפגינים “שהשתוללו, תקפו שוטרים ושכבו על הכביש, תוך שהם מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך”.

4 שוטרים נפגעו באורח קל כתוצאה מזריקת אבנים לעברם וטופלו במקום.

הקרבות מול תחנת משטרת רמת גן •צילום: מחאות החרדים הקיצוניים 

רק  כעבור כ-5 שעות מאז החלה ההפגנה נפתח כביש 4 לתנועה לשני הכיוונים. זאת לאחר שהמפגינים יצאו בתהלוכה לכיוון תחנת המשטרה ברחוב ז’בוטינסקי ברמת גן – שם התנהלו שוב עימותים עם השוטרים.

לפי המשטרה, “מאות מפגינים הגיעו לפתח מרחב דן, יידו אבנים לעבר השוטרים, זרקו חפצים, ריססו על השוטרים גז מדמיע והזיקו לרכבים במקום”.

רק לקראת השעה 22:00 פונה ציר ז’בוטינסקי, התנועה שבה לסדרה – והמשטרה יכלה לבשר: “כלל הצירים נפתחו לתנועת כלי רכב”.

אלימות המג”בניקים:

צילום: בני דרעי, חדשות כל העולם

‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי מכחישה כי המפגינים הפעילו אלימות. “בניגוד להודעות המשטרה, איש מהמפגינים לא הרים אבן ולא זרק דבר לעבר כוחות המשטרה.

“הודעות המשטרה בשקר יסודם, והם נעשו להצדיק אלימות קשה והתנהלות חייתית שגרמה הערב לפצועים ברמות שונות בקרב המפגינים”.

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

לפי דוברות של איחוד הצלה, כ-40 פצועים קל – מפגינים ושוטרים – טופלו בשעות האחרונות על ידי מתנדבי הארגון במהלך ההפגנה. הנפגעים סבלו מחבלות ופציעות וחלקם פונו לבתי החולים או התפנו עצמאית לטרם.

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק סיפר: “עקב אופי האירועים המתנדבים הוקפצו ממקרה למקרה. במערך האבטחה הרפואית השתתפו מספר רב של חובשים ופרמדיקים מתנדבים באיחוד הצלה סניף בני ברק, חלקם באופנועי החירום של איחוד הצלה, מתנדבי יחידת האופניים, וצוות אמבולנס של איחוד הצלה.

“פעילות מתנדבי יחידת האופנועים ויחידת האופנועים הוכיחה בשעות האחרונות את נחיצותה בגזרה, עקב הקושי בהגעה של כוחות הרפואה וצוותי האמבולנסים לטיפול בנפגעים בעקבות חסימת הכבישים. כמו כן תוגבר המענה המהיר של יחידת האופנועים ויחידת האופניים גם במקרי השגרה עקב כך”.

קודם לכן נמסר מהמשטרה: “משטרת ישראל תפעל בנחישות בכל מקרה בו יופר הסדר הציבורי. מחאה היא זכות דמוקרטית ומשטרת ישראל תאפשר קיומה של זאת, אך הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור הנה עבירה פלילית”.

וידאו: שמוליק חיימסון, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי החליטה על היציאה להפגנה, לאחר שבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב קיבל אמש באופן חלקי את ערעור הפרקליטות הצבאית והחמיר את עונשו של העריק  – וגזר עליו עונש של 45 יום ימי מעצר בכלא הצבאי.

בורדיאנסקי, שנעצר על ידי המשטרה לפני שבועיים, ייצא לחופשה לכל ימי חג הפסח.

הערעור הוגש לאחר שיום קודם גזר בית הדין הצבאי על בורדיאנסקי, 20 ימי מעצר. לאחר ניכוי ימי המעצר שכבר ריצה בכלא ענתות, בורדיאנסקי היה צפוי להשתחרר ביום שישי הקרוב.

בהפגנה הקודמת אפשרה המשטרה למפגינים לחסום את כביש 4 למשך שעות.

אתמול הודיעה ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי: “בית המשפט מחריף את הענישה – ציבור בני התורה יחריף את המאבק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפגנות של הפלג הירושלמי בני ברק
    25/03/2018 18:53
    דן כהן
  1. הפגנות לא חוקיות ושיפסיקו לחסום כבישים בני ברק