גם בישראל: הרשות להגנת הפרטיות פותחת בחקירה נגד חברת פייסבוק

ברשות להגנת הפרטיות הודיעו לפייסבוק על פתיחת חקירה בעקבות הפרסומים על העברת מידע על עשרות מיליוני גולשים ברחבי העולם לחברת 'קיימברידג' אנליטיקה' • תבחן אם דלף מידע אישי של ישראלים
נוחי גולד
ו' ניסן התשע"ח / 22.03.2018 17:15

הרשות להגנת הפרטיות הודיעה היום (חמישי) לחברת פייסבוק על פתיחת חקירה מנהלית – בעקבות הפרסומים הנוגעים להעברות המידע האישי מחברת פייסבוק לחברת ‘קיימברידג’ אנליטיקה’, והאפשרות לביצוען של הפרות חוק נוספות במידע אישי של ישראלים.

בהודעה רשמית של הרשות, יחידה במשרד המשפטים שתפקידה לדאוג להגנת הפרטיות במידע אישי והסדרת תחום החתימה האלקטרונית בישראל, נמסר כי לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי “ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה”.

הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של גולשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות, ומפר את דיני הגנת הפרטיות בישראל.

החקירה תיפתח בעקבות הסערה הציבורית המתחוללת בארה”ב, בעקבות התחקיר של העיתון ‘ניו יורק טיימס’. לפי התחקיר, חברת ‘קיימברידג’ אנליטיקה’ השיגה באופן בלתי חוקי מידע על 50 מיליון משתמשי פייסבוק.

מנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הגיב אמש בפעם הראשונה על השערורייה והודה: “עשינו טעויות בנוגע למידע שהיה בידינו”.

בפוסט שפרסם בחשבונו האישי, כתב צוקרברג: “הפרשה מהווה הפרת אמון בין פייסבוק למשתמשי הרשת החברתית שחולקים איתה מידע, ומצפים ממנה להגן עליו. אנחנו צריכים לתקן את זה”.

הוא הוסיף: “יש לנו אחריות כלפי המידע של המשתמשים ואנחנו פועלים כדי להבין מה קרה. עשינו טעויות ואנחנו מודים בזה. למדנו רק בסוף השבוע שקיימברידג’ אנליטיקה לא מחקו את המידע כמו שהתבקשו בשנת 2015”.

הוא טען כי ננקטו פעולות כדי שהדבר לא יקרה בהמשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות