‘מבוקש’ בניו-יורק תובע דיבה את הלוחם בתוקפי ילדים במגזר החרדי

תוקף הילדים, שישב בעבר בכלא ואחר כך עלה לישראל, הגיש תביעת דיבה נגד הרב יעקב הורביץ, הלוחם נגד תוקפי ילדים במגזר החרדי - אשר התריע, באמצעות ציוצים בטוויטר, על עברו הבעייתי של התוקף בניו-יורק • במשפט הבוקר נחשף: תוקף ילדים מבוקש במשטרת ניו-יורק
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ח / 22.03.2018 14:37

מסמך שהנפיקה משטרת ניו-יורק בו היא מודיעה על בקשה למעצר של תוקף ילדים מורשע, ועל מידת המסוכנות שהוא מהווה לילדים, נחשף הבוקר (חמישי) בשימוע שנערך בבית המשפט השלום בירושלים, בתביעה שהגיש התוקף נגד הרב יעקב הורביץ – הלוחם נגד תוקפי ילדים במגזר החרדי.

באפריל 2015 הגיש תוקף הילדים, שישב בעבר בכלא, תביעת דיבה נגד הרב יעקב הורביץ, אשר התריע, באמצעות ציוצים בטוויטר, על עברו הבעייתי של התוקף בניו-יורק, זאת כדי להזהיר הורים המתגוררים בשכנות לתוקף הילדים, ולהעלות את המודעות שלהם לצורך בהגנה על ילדיהם מפניו.

תוקף הילדים עלה לישראל בשנת 2014, לאחר שהורשע בביצוע עבירות חמורות בילדים, ריצה עונש מאסר בכלא, והוגדר על ידי רשויות החוק בארה״ב כעבריין של עבירות חמורות ברמת סיכון הגבוהה ביותר הקיימת בעבירות בתחום זה.

לדברי הורביץ, שלאחר שחרורו מהכלא פגע בילדים נוספים, וכאשר הבין שהחבל סביבו מתהדק, ברח ועלה לישראל.

לאחרונה, רשויות החוק במדינת ניו יורק הכריזו עליו כעבריין מבוקש.

עד עתה, עו”ד איתן להמן, בא כוחו של תוקף הילדים, טען בשמו כי ריצה את עונשו, אינו מכחיש את עברו, אך מאז לא פגע בילדים ואיננו מבוקש יותר על ידי הרשויות.

כעת, משנחשף המסמך הבוקר בבית המשפט והצטרף לראיות הקיימות, ביקש הפרקליט לטעון כי המסמך אינו ראיה קבילה בישראל, מאחר ומי שחתום על המסמך אינו יכול לעמוד בישראל בחקירה נגדית.

בא כוחו של הרב הורביץ, עו”ד יצחק בם, ביקש בתגובה לקיים שיחת וידאו עתידית בבית המשפט או לבצע אימות אחר עם הרשויות בניו-יורק.

הדיון הבא ייערך בחודש אוקטובר.

הרב הורביץ מבקש להדגיש את האבסורד שנוצר, לפיו ישראל היא גן עדן לתוקפי ילדים. “כל עבריין מורשע מארה”ב יכול לעלות לישראל ללא כל אבחנה, לקבל סל קליטה מלא, גם כאשר הוא מהווה סיכון עצום לילדים קטנים. במדינות אחרות מחובתן של הרשויות לדווח לציבור על כל אדם שמסוכן לילדים, ואילו פה בישראל, לא רק שאין שום דיווח מסודר כזה, אלא מתנהלת תביעת דיבה נגד מי שדואג לציבור ומציג עובדות חד משמעויות בנוגע לתוקף מורשע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי המסוכן?
    22/03/2018 18:09
    אלמוני
  1. “היא מוצאת, והיא שלחה אל חמיה לאמר, לאיש אשר אלה לו אנכי הרה”…
    נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש, ואל ילבין פני חבירו ברבים.
    אלה הערכים שלנו, אלה הם פני היהדות.
    הוא מסוכן? אני לא מאמין לך.
    לו היית פועל כיהודי, היית פונה לרבנים, ולא לתקשורת הביבים, אוכלת האדם.