חיילי ארה”ב וצה”ל תרגלו מתקפת טילים ואש חיה • צפו: כך זה נראה

תרגיל Juniper Cobra 2018 המשותף לצה"ל ולפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית הסתיים אתמול • תרגלו מתקפת טילים מאסיבית, לוחמה בשטח בנוי, התמודדות עם אמצעי חבלה, שימוש בארטילריה, פשיטה על מבנים תוך שימוש בכלים משוריינים
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ח / 22.03.2018 12:54

אתמול הסתיים תרגיל ה- Juniper Cobra 2018 המשותף לצה”ל ולפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית.

במהלך השבועות האחרונים תרגלו יחד כוחות ההגנה האווירית של חיל-האוויר וכוחות יבשתיים של שני הצבאות תרחישים שונים. כמו כן, בוצע תרגיל אש חיה.

כוחות ההגנה האווירית של חיל-האוויר פרסו סוללות של המערכות השונות ותרגלו בעזרת סימולציות ממוחשבות הגנה על שמי מדינת ישראל מפני מתקפת טילים מאסיבית.

בנוסף, התקיימו תרגילים משותפים של לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים ושל לוחמי המארינס, במסגרתם תרגלו הכוחות לוחמה בשטח בנוי, התמודדות עם אמצעי חבלה, שימוש בארטילריה, פשיטה על מבנים תוך שימוש בכלים משוריינים, ופינוי פצועים משותף.

בית הספר ללוחמה בטרור אירח את כוחות המארינס, שם עברו הכשרה ייחודית ובמקביל התקיימו תרגילים עם מפקדי וחיילי יחידת ‘אגוז’.

הכוחות הלוגיסטיים והרפואיים של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בשיתוף עם האמריקנים, תרגלו אירוע רב נפגעים, פינוי מוסק לבית חולים ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

תרגיל זה, המתקיים כל שנתיים החל משנת 2001, מהווה דוגמא לקשר ההדוק ולשיתוף הפעולה בין שני הצבאות.

מדברי ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון: “הקשר העמוק בין ישראל וארצות הברית מבוסס על אינטרסים וערכים משותפים. שתי מדינות דמוקרטיות בעלות ערכים משותפים, המשלימות זו את זו על ידי שיתוף פעולה מבצעי-צבאי, משדרות מסר חזק וברור לכל האזור. המציאות המורכבת במזרח התיכון, כמו גם פעילות ארגוני טרור עולמיים וגורמים רדיקליים, מציבים אתגרים רבים בפני ישראל וארצות הברית.”

גנרל ריצ’ארד מ’ קלארק, מפקד כוח המשימה המשותף לישראל: “תרגיל Juniper Cobra 2018 הוכיח את עצמו כתרגיל מאתגר וריאליסטי להפליא, המחייב אמון, תקשורת ושיתוף פעולה עם השותפים הישראלים שלנו. הקשרים שנבנו בשבועיים האחרונים עוזרים לחזק את יכולת הפעולה ההדדית שלנו ולסלול את הדרך למשימות ולתרגילים עתידיים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות