ליברמן: “חד וחלק גרמו נזק לביטחון המדינה. נחצה פה קו אדום”

שר הביטחון זועם על קרבות הקרדיטים בין הבכירים שאחראים להשמדת הכור הסורי: "לא צפו שמאבק הקרדיטים יכול להעביר אנשים על דעתם. אף אחד לא תיאר שהאגו חשוב לאנשים עד כדי כך ושהם מוכנים לנהל מלחמת גוג ומגוג. זה מבייש את המבצע" • ולמה הוחלט לפרסם דווקא כעת?
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשע"ח / 22.03.2018 10:34

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לתכנית ‘דקלסגל’ בגלי צה”ל לקרבות הקרדיטים שפרצו אתמול מיד עם הפרסום על מבצע השמדת הכור בסוריה.

ליברמן נשאל על אמירתו אתמול לפיה הוא מצטער שהתיר את הפרסום – והסביר: “מלחמת הקרדיטים, כשבכירים לשעבר שופכים את כל סודות המדינה לכל כלי תקשורת, זה דבר שמבייש את המבצע עצמו”.

הוא הדגיש כי ביקורתו איננה על ההחלטה המקצועית של הצנזורה שהיתה מוצדקת כשלעצמה: “הם לא צפו שמאבק הקרדיטים יכול להעביר אנשים על דעתם, אף אחד לא תיאר שהאגו חשוב לאנשים עד כדי כך ושהם מוכנים לנהל מלחמת גוג ומגוג”.

בהמשך סירב ליברמן ‘להכריע’ בקרב שמתנהל בין ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט לשר הביטחון דאז אהוד ברק: “לא אכנס לשום ויכוח, היה מבצע מבריק והקרדיט מגיע לראש הממשלה, לכל זרועות הביטחון גם לצבא גם למוסד וגם לאנשים שביצעו את הפעולה – שם נמצא הקרדיט.

“צריך להגיד מה שמגיע לראש הממשלה אז, לקבל החלטה כל כך מורכבת אחרי מלחמת לבנון השנייה זה היה לא פשוט. אני חבר הקבינט היחידי ששרד מאז בקבינט, מה שחשוב זה עצם ההחלטה”.

בתשובה לשאלה האם הפרסומים וקרבות הקרדיטים הובילו לנזק ביטחוני, ענה ליברמן: “חד וחלק נגרם נזק לביטחון המדינה, דיברתי עם כמה פרשנים ביטחוניים וכולם בדעה שנחצו קווים אדומים”.

כשנשאל מדוע הוחלט לפרסם כעת את פרטי המבצע, הסביר: “זה פורסם באופן הכי רשמי בספר של בוש ובניויורקר, היה לחץ של כלי תקשורת בארץ, ואחרי מה שנכתב לא הייתה הצדקה מקצועית. היה קשה לעמוד בבקשות של אנשים בבית משפט.

“מי שמקבל את ההחלטה זה הצנזורה, גוף עצמאי לגמרי והם מקבלים החלטה במישור המקצועי. הם לא צריכים אישור מאף אחד, כשהם באו אליי אמרתי להם בסדר גמור ושזו נראית החלטה מקצועית. החלטה מתקבלת בשיתוף עם כל הגורמים מוסד, שב”כ ועוד”.

על הקבינט בראשות נתניהו אמר: “הקבינט הנוכחי עושה דברים מרחיקי לכת שמעולם לא התקבלו קודם ואני מניח שזה שדברים לא מגיעים לתקשורת זה טוב. זה שזה לא מגיע לתקשורת לא אומר שדברים לא נעשו אני הרבה שנים חבר בקבינט, עשרות שנים יו”ר ועדת חוץ וביטחון וטוב שהדברים נעשים כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות