מייסד וואטסאפ לציבור: לנטוש את פייסבוק • צוקרברג: עשינו טעויות

מנכ"ל פייסבוק התייחס לראשונה לפרשה שמסעירה את ארצות הברית לאחר שהתברר כי קיימברידג' אנאליטיקה ניצלה לרעה מידע של 50 מיליון משתמשים: "אני לוקח אחריות מלאה על מה שקרה ופועל שזה לא יקרה" • אחד ממייסדי וואטסאפ קרא לציבור לנטוש את בפייסבוק - ומחק את חשבונו האישי
נוחי גולד
ו' ניסן התשע"ח / 21.03.2018 23:49

בראיין אקטון, מייסד אפליקציית המסרים הפופולארית וואטס-אפ  – אותה רכשה חברת פייסבוק בשנת 2014 ב-19 מיליארד דולר, יצא היום (רביעי) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו בקריאה לאנשים לנטוש את הרשת החברתית פייסבוק.

“הגיע הזמן: deletefacebook# “כתב בציוץ.

לפי ערוץ עשר, האשטג deletefacebook# אכן צובר פופולאריות, כשבמקביל מסתבר כי אקטון עצמו עמד בדבריו – ומחק את חשבון הפייסבוק שלו.

האירוע הזה מגיע בעקבות הסערה הציבורית המתחוללת בארה”ב, בעקבות התחקיר של העיתון ‘ניו יורק טיימס’, שבוצע באמצעות ראיונות עם עובדים לשעבר בחברת ‘קיימברידג’ אנליטיקה’. לפי התחקיר, החברה השיגה באופן בלתי חוקי מידע על 50 מיליון משתמשי פייסבוק, באמצעות מדען אמריקני-רוסי בשם אלכסנדר קוגן, אשר פיתח אפליקציה שמסוגלת לאסוף מידע על גולשים העונים על שאלון.

קמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ עשה שימוש במידע שהשיגה החברה.

מנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הגיב הערב בפעם הראשונה העל השערורייה והודה: “עשינו טעויות בנוגע למידע שהיה בידינו”.

בפוסט שפרסם בחשבונו האישי, כתב צוקרברג: “הפרשה מהווה הפרת אמון בין פייסבוק למשתמשי הרשת החברתית שחולקים איתה מידע, ומצפים ממנה להגן עליו. אנחנו צריכים לתקן את זה”.

הוא הוסיף: “יש לנו אחריות כלפי המידע של המשתמשים ואנחנו פועלים כדי להבין מה קרה. עשינו טעויות ואנחנו מודים בזה. למדנו רק בסוף השבוע שקיימברידג’ אנליטיקה לא מחקו את המידע כמו שהתבקשו בשנת 2015”.

הוא טען כי ננקטו פעולות כדי שהדבר לא יקרה בהמשך. “נציג כלי חדש שיאפשר למשתמשים לדעת לאילו אפליקציות יש נגישות לחשבון המשתמש, ואיך להגביל את הגישה כדי למנוע זליגת מידע. אני לוקח אחריות מלאה על מה שקרה ופועל שזה לא יקרה”, הבטיח.

ב’כאן’ דווח כי תחקיר שפורסם אתמול בבריטניה הציג הקלטות של גורמים בכירים בחברה, כשהם מתרברבים ביכולותיה להשפיע על מערכות בחירות במדינות בעולם. בין השאר, בכירה בחברה טענה בתחקיר כי היא נוהגת להשתמש בשירותיהם של חברות ישראליות ואנשי מודיעין ישראלים לשעבר לצורך פעילותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות