הוחמר עונשו של העריק מ’קול תורה’: 45 יום • הפלג: נצא להפגנות

ביה"ד הצבאי לערעורים קיבל חלקית את הערעור שהגישה הפרקליטות והחמיר בעונשו של העריק מאיר בורדיאנסקי: 45 ימים בכלא הצבאי • העריק, שנעצר לפני שבועיים, ייצא לחופשה לכל ימי הפסח • ה'וועדה להצלת עולם התורה': "בית המשפט מחריף את הענישה - אנחנו נחריף את המאבק"
יוסף גרינבוים
ה' ניסן התשע"ח / 21.03.2018 21:33

בית הדין הצבאי בקריה בתל אביב קיבל הערב (רביעי) באופן חלקי את ערעור הפרקליטות הצבאית והחמיר את עונשו של מאיר בורדיאנסקי, העריק מישיבת ‘קול תורה’ בירושלים – וגזר עליו עונש של 45 יום ימי מעצר בכלא הצבאי.

עם זאת, בורדיאנסקי שנעצר על ידי המשטרה לפני שבועיים, ייצא לחופשה לכל ימי חג הפסח.

הערעור הוגש לאחר שאתמול גזר בית המשפט הצבאי על בורדיאנסקי, 20 ימי מעצר. זאת למרות שהפרקליטות הצבאית ביקשה להשית עליו יותר מ-50 יום בכלא הצבאי.

לאחר ניכוי ימי המעצר שכבר ריצה בכלא ענתות, בורדיאנסקי היה צפוי להשתחרר ביום שישי הקרוב.

מ’הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי נמסר:

“בערעור מרושע שהגישה הערב הפרקליטות הצבאית, דרשו לבטל את הפסיקה הקודמת שנתנה 20 ימי כלא, ולהשית על אסיר עולם התורה מאיר בורדיאנסקי מעל 100 ימים בכלא הצבאי.

“למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצד השופטים – לכפות הסדר נורמלי, התעקשה הפרקליטות שלא לקבל הסדר כל שהוא.

“בית המשפט לערעורים לא קיבל את עמדתה הנחרצת של הפרקליטות, אך החמיר בעונש, פסק על בורדיאנסקי 45 יום בכלא הצבאי.

“בית המשפט פסק בנוסף – שחרור מלא של בורדיאנסקי לכל ימי הפסח.

השופט אמר בדבריו קודם גזר הדין: ‘הורשע עקב השתמטות. סקרנו את הראיות ואת גזר הדין הקודם. זה לא טכני – שלא פעל לסדר תורתו אומנותו, ובכך פגע בשיוויון בנטל ונגד השילוב ולכן הוא חמור מאד'”.

הפרקליט שייצג את העריק הבהיר, כי בפועל הוא ירצה רק 34 יום בכלא הצבאי.

בעקבות ההחלטה הודיעה ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי: “בית המשפט מחריף את הענישה – ציבור בני התורה יחריף את המאבק”.

בוועדה הוסיף: “בהוראת רבני מועצת גדולי עולם התורה – מחריפים את המאבק נגד גזירת הגיוס. עקב הענישה הנפשעת על אסיר עולם התורה מאיר בורדיאנסקי, התכנסו בשעה האחרונה חברי הוועדה להצלת עולם התורה בבתיהם של גדולי ישראל, ושמעו מהם את ההוראה: ‘להחריף את המאבק”.

“מחר – חמישי, יתכנסו המוני בית ישראל למחאה המונית במוקדים שיפורסמו בהמשך”.

אתמול נכחו רבני ה’מועצת’ של הפלג הירושלמי בבית הדין הצבאי, במטרה לחזק את ידיו של העריק. לאחר ההחלטה לגזור עליו 20 יום הם פצחו בריקודים בבית המשפט. הערב מתברר כי השמחה הייתה מוקדמת מדי.

העריק מ’קול תורה’ נעצר בפעילות שגרתית של משטרת מרחב מעלה אדומים, במהלכה בדקו השוטרים את זהות הנוסעים ברכב, ושמו עלה במסוף המשטרתי כדרוש למעצר, בעקבות סירובו להתייצב בלשכת הגיוס.

הוא הועבר למטה מחוז ש”י, ומשם הועבר על ידי המשטרה הצבאית לכלא ענתות.

לאחר מעצרו הפגינו אנשי הפלג בירושלים ובבני ברק. כעת הם מאיימים בחידוש ההפגנות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקרוב שוב יהי בס"ד העצרת ענקית נגד הגיוס ואז נזכה לקידוש שם שמים...
    22/03/2018 10:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מספיק להתעמר ולרדוף את עם ד’. די!! כל מי שלא תמים ולא בעל אינטרס יודע כבר היטב את המצב החשוך בגיוס השמד ובחינוך, יש בעיות כאן בארץ שמי שאומר את האמת עלול לקבל רדיפות וישר אומרים לו גם אתה מהפלג? ואז מתחילים להציק ולרדוף אותו ומשפחתו.

    המצב חמור יותר אצל רבני ארץ ישראל שחוששים להגיד מה קורה, בנוסף משתמשים בסיסמא אתה נגד גדו”י וכו’ בכדי לחפות ולהצדיק כאחד את מעשיהם הנ”ל. זו האמת ומאוד עצוב לי שאני צריך להוציא אותה לרה”ר. ע”כ יאמר לראשי הישיבות והאדמורים ורבני חו”ל זו השעה שלכם כנראה, וכי כמה עסקנים וכמה בריוני ינהלונו פה בא”י? כולם יודעים כאן היטב שכל רב בא”י ששומע את המצב ומקבל נתונים מהשטח, ושותק מיד, ואם פיקח הוא שולך כמה עסקנים ובדרך כלל לא מועיל כלום.

    זו האמת , וממש כואב , מקווה שמישהו יקבל תועלת מהדברים ושיפעל ללא חת ומורא מהנהו .. ובקרוב שוב יהי בס”ד העצרת ענקית נגד הגיוס ואז נזכה לקידוש שם שמים…

  2. תפלה לביטול הגיוס
    22/03/2018 14:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ קֵל רַחוּם וְחַנּוּן, עוֹשֶׂה צְדָקוֹת עִם כָּל בָּשָׂר וְרוּחַ, עֲשֵׂה עִמָּנוּ חֶסֶד בַּעֲבוּר כְּבוד שִׁמְךָ הַגָּדול הַגִּבּור וְהַנּורָא שֶׁנִּקְרָא עָלֵינוּ, וְהֵעָתֵר לָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם, וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ, וּתְבַטֵל מֵעָלֵינוּ וּמִכָּל עַמְךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, בְּכָל מָקוֹם שֶהֵם, כָּל גְזֵרוֹת קָשוֹת וְרָעוֹת, וּבִפְרַט אֶת גְּזֵירַת גִּיוּס הַשְׁמַד וְהַזִימָּה.

    אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ, כַּלֵּה דֶּבֶר וְחֶרֶב וְרָעָב וּשְׁבִי וּמַשְׁחִית וּשְׁמָד מִבְּנֵי בְּרִיתֶךָ, וְקַיֵּם לָנוּ מַה שֶׁהִבְטַחְתָּנוּ לְהַצִּיל נִשְׁמוֹתֵינוּ מִבְאֵר שַׁחַת כְּדִכְתִיב עֵֽת צָרָ֥ה הִיא֙ לְיַֽעֲקֹ֔ב וּמִמֶּ֖נָּה יִוָּשֵֽׁעַ. רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם רַחֵם עָלֵינוּ וַעֲשֵׂה עִמָּנוּ צְדָקָה וָחֶסֶד וְהוֹשִׁיעֵנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ מִגְּזֵירַת גִּיוּס הַשְׁמַד וְהַזִימָּה. וְנִזְכֶּה לְגַדֵּל בְּנֵינוּ וּבְנוֹתֵינוּ לְתּוֹרָה לְחֻפָּה וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים. כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל-פֶּה בְּרַחֲמִים.