ליברמן על מלחמת הקרדיטים: “אנשים פשוט משלשלים מידע”

לאחר האישור הרשמי שישראל השמידה את הכור הסורי ב-2007 - שר הביטחון תוקף את מלחמת הקרדיטים בין אולמרט וברק: "מיותרת ומביישת" • אולמרט: הוא ניסה למנוע את קידום המבצע כדי לקבל עליו יותר קרדיט" • ברק בתגובה: "זה מה שקורה כשחפיפניק עם תעודות נפגש עם מקצוען"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשע"ח / 21.03.2018 17:07

שר הביטחון ליברמן אמר היום (רביעי) כי הוא מתחרט על האישור שנתן לצנזורה הצבאית לפרסם את הפרטים על השמדת הכור בסוריה, לנוכח מה שהגדיר “מלחמת הקרדיטים וגל ההשמצות ההדדיות”.

“לאור מלחמת הקרדיטים – מצטער שאישרתי לצנזורה לפרסם את הפרשה”, אמר ליברמן – בהתייחסות למאבק הקשה בין ראש הממשלה בתקופת ההפצצה, אהוד אולמרט, לבין שר הביטחון דאז אהוד ברק.

לדבריו ליברמן, הנמצא בביקור באפריקה, מלחמת הקרדיטים שהתפתחה סביב תקיפת הכור מיותרת ומביישת, ועושה עוול לאנשי המוסד, אמ”ן ולטייסים שלקחו חלק בפעולה בשנת 2007.

“אנשים פרצו את כל המחסומים ופשוט משלשלים חופשי מידע שחלקו עלול לגרום פגיעה קשה בביטחון ישראל”, אמר בשיחה עם “הארץ”.

שר הביטחון אמר כי יבחן מחדש את פעילות הצנזורה מול אישי ציבור שמפרסמים ספרים, ודחה את טענתו של אהוד ברק לפיה הקבינט באותם ימים התנהל בהיסטריה.

ראש הממשלה לשעבר  אולמרט מתח ביקורת חריפה על אהוד ברק, שלטענתו ניסה למנוע את קידום המבצע במטרה לקבל עליו יותר קרדיט.

ברק אמר בתגובה היום: “אני לא יכול באמת לעקוב אחרי כל ההתפתלויות של אולמרט ואין לדברים הללו שום חשיבות. המתח היה קיים ונוצר כולו בידי אולמרט ולפי דמיונו בלבד. העובדה הייתה שאני אמרתי שצריך לפעול בקור רוח, לספור עד עשר ולהחליט מה עושים ואיך. במבחן התוצאה הפעולה הצליחה, וכל שאר הדיבורים הם חסרי ערך”.

ברק הוסיף: “אדם מבוגר שנחשף לדברים הללו אמר לי: ‘זה מה שקורה כשחפיפניק עם תעודות נפגש עם מקצוען שעומד על דעתו'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאמין לאולמרט
    21/03/2018 17:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הטענה היא שברק שהיה צריך להעביר את תפקיד שר הבטחון לעמיר פרץ
    רצה לעכב את הפעולה