פרדו על אמ”ן: “היה כישלון מהדהד” • ביקר: למה פרסמו המבצע כעת?

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו: "לא בטוח שהיה חיוני לצאת עם פרסום המבצע כעת. היה כישלון מהדהד מצד אחד, ורק בגלל מודיעין שהביא צוות של המוסד ישראל בכלל ידעה שיש כור בסוריה"
חיים טוויל
ה' ניסן התשע"ח / 21.03.2018 14:14

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התייחס היום (רביעי) ב’כנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה’ במכללת נתניה, להשמדת הכור בסוריה – שהיום הותר לפרסום כי בוצעה על ידי חיל האוויר, ומתח ביקורת על אמ”ן: “היה פה כישלון מהדהד מצד אחד. מזל שקומץ לוחמים של המוסד הצליח להביא את המידע”.

פרדו ציין כי מעורבות המוסד במבצע מוסתרת מטעמי צנזורה: “לוחמים של המוסד הצליחו להביא את המודיעין בדרכים שהוא יודע לעשות את זה ולא אפרט כאן. רק בזכות המידע הזה היה למדינת ישראל את הידע שאיפשר לה לתקוף, והידע שיש בכלל כור בסוריה”.

לדברי פרדו, “היה פה כישלון מהדהד מצד אחד, מזל שאותו קומץ לוחמים הצליח להביא את המידע הזה שלא היה לאף אחד שום מושג שהוא קיים, מזל לחלוטין. ברגע שהמידע נודע כל קהילת הביטחון הישראלית התגייסה, על כל שלוחותיה ויחידותיה – צה”ל, המוסד, השב”כ, משרד החוץ”.

פרדו גם מתח ביקורת על פרסום התקיפה: “אני לא בטוח שהיה חיוני לצאת עם פרסום המבצע כעת. זה מבצע שהיה, והבעיה במבצעים מוצלחים היא שהדיאלקטיקה היהודית והישראלית מנסה לקחת הצלחה, ומתחילה מלחמת אגואים יוצאת דופן. כל אחד מנסה לגמד את חלקו של השני”.

פרדו כיהן כראש המוסד בין השנים 2011-2016, ולפני כן כסגנו של מאיר דגן.

דבריו של פרדו מצטרפים לדברים שאמר ל’כאן’ רם בן ברק, ששירת במשך עשרות שנים במוסד ולאחרונה הצטרף למפלגת יש עתיד.

“צריכה להיות איזושהי מבוכה על זה שהיה פרויקט גרעין, ולא ידענו אותו – לא המוסד ולא אמ”ן”, אמר בן ברק. “אמ”ן – יש לו יותר אפשרויות לדעת מה קורה שם, זה יותר בתחום אחריותו חלק גדול מזה”.

באירוע של תקיפת הכור, אין לבן ברק ספק מי הביא את המידע. “המוסד! איזה שאלה?”, הוא השיב כשנשאל על כך. “אין ויכוח מי הביא את המידע, ואין גם ויכוח שעד שלא הבאנו את המידע – לא ידעו באמת שיש. חשדו, לא ידעו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוריה
    21/03/2018 16:28
    מכלוף
  1. למה מפרסמים אזה מדינה של דברנים מתרברבים למה צרכים אנחנו האזרחים לדעת ותספו מיהיה ומה היה ואך קבלתים את הידיעות ומי מסר מדינה של מטומטמים