כחלון צייץ לטראמפ: ‘הביורוקרטיה לא תאט העברת השגרירות לבירה’

שר האוצר הורה למועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בדחיפות, ולהעניק היתר להקמת התשתיות הנדרשות להעברת השגרירות לירושלים - לכבוד יום העצמאות • משה כחלון: "העברת השגרירות בשנת ה-70 למדינת ישראל הוא אירוע שיירשם לנצח בדפי ההיסטוריה"
נתן פרל
ה' ניסן התשע"ח / 21.03.2018 12:39

שר האוצר משה כחלון הנחה את המועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בדחיפות, כדי לקדם בהקדם האפשרי מתן פטור מהיתר הנדרש – לטובת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

שר האוצר אמר בעת החתימה על הבקשה: “אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי כשר האוצר והממונה על התכנון במדינת ישראל לקדם את העתק השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים בירתנו הנצחית.

“לצורך כך, הנחיתי את המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם על פי סעיף 266 ה’ לחוק התכנון והבנייה מתן פטור מהיתר לטובת הקמת תשתיות חיוניות לפעילות השגרירות”.

בציוץ בטוויטר כתב כחלון: “הנחתי הבוקר את המועצה הארצית לתכנון ולבניה לקדם את מעבר השגרירות האמריקאית לירושלים ללא צורך בהיתר.  העברת השגרירות לירושלים בשנת ה-70 למדינת ישראל הוא אירוע שיירשם לנצח בדפי ההיסטוריה”.

כחלון צייץ גם באנגלית מסר לנשיא ארצות הברית: “הנשיא טראמפ, אני שמח להודיע לך שאנחנו מתקדמים עם ההכנות, ומוודאים ששום ביורוקרטיה לא מאטה את תהליך העברת השגרירות האמריקנית לירושלים”.

הנחייתו החריגה של כחלון ניתנה בעקבות דיווח בחדשות 2, כי למרות שנשיא ארה”ב דונלד טראמפ מאוד רוצה להעביר את השגרירות לירושלים ב-14 במאי, התאריך בו ימלאו 70 שנה להקמת המדינה – הביורוקרטיה הישראלית מפריעה לו להגשים את חלומו.

לפי הדיווח של ירון אברהם, בימים האחרונים הבהירו האמריקנים כי לצורך השלמת המהלך, נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות, שיושלמו עד למועד המעבר המתוכנן.

האמריקנים ביקשו, בין היתר, לבנות חומה אטומה בגובה של למעלה משלושה מטרים שתקיף את מתחם השגרירות. האמריקנים גרשו גם סלילת כביש מילוט מהחניון הדרומי של מלון דיפלומט, לאורך השוליים המערביים של שכונת מורדות ארנונה.

אולם בבדיקה שנערכה במשרד החוץ התברר, כי ההתאמות שמבקשים האמריקנים לבצע לא תואמות את תכנית המתאר המקומית של המבנה, שנועד עד היום לשמש כקונסוליה ולא כשגרירות.

במכתב ששלח מנכ”ל משרד החוץ יובל רותם לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל התכנון, הוא התריע כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע. לדבריו, אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים – מעבר השגרירות במועד המתוכנן בסכנה.

“הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות”, כתב רותם. “מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמדו המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקנית”.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לאחר הדיווח: “ראש הממשלה יפעל בצורה נחרצת ומהירה כדי לוודא השגרירות האמריקנית תועבר בזמן כמתוכנן ולא יתן לבירוקרטיה מיותרת לפגוע בתהליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות