הביורוקרטיה הישראלית נגד טראמפ: העברת השגרירות תדחה?

זו הייתה אמורה להיות גולת הכותרת של חגיגות ה-70 למדינת ישראל - אבל דווקא ישראל היא זו שמעכבת את חנוכת השגרירות של ארצות הברית בירושלים • משרד החוץ מזהיר: בגלל בירוקרטיה מועד הפתיחה ההיסטורי עלול להידחות‎ • נתניהו: "לא ניתן לביורוקרטיה מיותרת לפגוע בתהליך"
נתן פרל
ד' ניסן התשע"ח / 20.03.2018 20:53

חשיפת חדשות 2:  למרות שנשיא ארה”ב דונלד טראמפ מאוד רוצה להעביר את השגרירות לירושלים ב-14 במאי – התאריך בו ימלאו 70 שנה להקמת המדינה, הביורוקרטיה הישראלית מפריעה לו להגשים את חלומו.

הערב (שלישי) דווח ירון אברהם בחדשות 2, כי סימן שאלה כבד מרחף מעל מימוש התכנית, וזאת עקב ביורוקרטיה תכנונית שצפויה להקשות על השלמת העבודות במועד.

בימים האחרונים הבהירו האמריקנים כי לצורך השלמת המהלך, נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות, שיושלמו עד למועד המעבר המתוכנן.

האמריקנים מבקשים, בין היתר, לבנות חומה אטומה בגובה של למעלה משלושה מטרים שתקיף את מתחם השגרירות. עוד דורשים האמריקנים סלילת כביש מילוט מהחניון הדרומי של מלון דיפלומט, לאורך השוליים המערביים של שכונת מורדות ארנונה.

אולם בבדיקה שנערכה במשרד החוץ התברר, כי ההתאמות שמבקשים האמריקנים לבצע לא תואמות את תכנית המתאר המקומית של המבנה, שנועד עד היום לשמש כקונסוליה ולא כשגרירות.

במכתב ששלח מנכ”ל משרד החוץ יובל רותם לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל התכנון, הוא מתריע כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע.

לדבריו, אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים – מעבר השגרירות במועד המתוכנן בסכנה.

“הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות”,, כתב רותם. “מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמדו המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקנית”.

כעת נדרש כינוס של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך לוח הזמנים לפני חג הפסח עלול להקשות על כך.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: “ראש הממשלה יפעל בצורה נחרצת ומהירה כדי לוודא השגרירות האמריקנית תועבר בזמן כמתוכנן ולא יתן לבירוקרטיה מיותרת לפגוע בתהליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות