רוצים? חברת החדשות של ערוץ 10 מוצעת למכירה ב-200 מיליון שקל

לפי דיווח בדה מרקר, יש קושי לאתר רוכש פוטנציאלי לחברת החדשות של ערוץ עשר • במקביל, בערוץ עשר מתכוונים כעת לצאת בסבב פיטורים
אבי כץ
ד' ניסן התשע"ח / 20.03.2018 18:33

קבוצת RGE, המחזיקה בשליטה בערוץ 10, מציעה למכירה את חברת החדשות של ערוץ עשר. תג המחיר: 200 מיליון שקל. כך דיווח נתי טוקר באתר ‘דה מרקר’.

מכירת חברת החדשות עשויה לקדם אפשרות של מיזוג בשוק הטלוויזיה, בין ערוץ עשר לערוץ רשת, אך מספר הרוכשים הפוטנציאלי לחברת החדשות נמוך מאוד.

לפי הדיווח, במקביל נערכים בערוץ לסבב קיצוצים.

מאז פיצול ערוץ 2 בסוף 2017 ועוד לפניו, התנהלו מגעים בין ראשי ערוץ עשר ורשת למיזוג. לפי דה מרקר, המגעים מתקיימים בדרג יו”ר – יו”ר רשת יוסי רוזן מול יו”ר ערוץ עשר שמואל גורטלר, המשתמש בין השאר בתפקיד בנקאי השקעות.

בשני הצדדים משוכנעים כי לא תהיה בעיה לאשר הסכם מעין זה ברשות ההגבלים. ההערכות הן כי כאשר יציבו בפני הרשות את האלטרנטיבה בין מיזוג שתי חברות לבין סגירה של אחת החברות לאור ההפסדים – הרשות תאלץ לאשר את המיזוג.

עם זאת, לפי הדיווח, יש קושי לאתר רוכש פוטנציאלי לחברת החדשות של ערוץ עשר, שכן אין באופק כרגע גורם נוסף שמתכוון להיכנס לשוק הטלוויזיה המסחרית ויאות להשקיע סכום משמעותי כזה בחברת החדשות.

במקביל, כאמור, בערוץ עשר מתכוונים כעת לצאת בסבב פיטורים. הערוץ מתבסס כיום על הזרמות קבועות מבעלי RGE, בהם המליארדר לן בלווטניק. בערוץ כבר עצרו כמה הפקות לפני כחודשיים, וכעת מתכוונים סבב קיצוצים. ככל הנראה הסבב הזה יכלול גם פיטורי עובדים.

בעקבות הידיעה ב’דה מרקר’ שלח הערב מנכ”ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי מכתב בניסיון להרגיע את העובדים: “אני מודע ללחץ עקב הידיעה על צעדי ההתייעלות הצפויים בערוץ, ובמיוחד עקב הידיעה על ‘מכירת חברת החדשות’ שהופיעה ב-TheMarker. ידיעה שקרית שמופצת על ידי מתחרינו על מנת לפגוע בנו.

“צעדי ההתייעלות נועדו לעזור לנו, להקטין למינימום האפשרי את הזרמות בעלי המניות על מנת להחזיק את פרק הזמן הנדרש להם לבצע מהלך עסקי, שיהפוך את ערוץ עשר לגורם דומיננטי בשוק הטלוויזיה בישראל. מי שרוצה למכור לא מבצע צעדי התייעלות”.

עוד כתב ורשבסקי: “עברנו יחד תקופות קשות. קשות משמעותית מהתקופה הנוכחית. עשינו ב-2014 את הבלתי אפשרי. כנגד על הסיכויים, הצלנו את הערוץ, והפכנו אותו למה שהוא היום.  אני מבקש מכולם לשמור על קור רוח, לא להתרשם מדיסאינפורמציה שמפיצים מתחרינו. מבטיח לכם שבסופו של התהליך, נוביל את השוק”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות