אישה צעקה: תפסיק להקים יישובים חדשים • הקהל: “ביבי, ביבי”

אריה ריבקינד
|
ד' ניסן התשע"ח / 20.03.2018 14:49
במהלך נאומו של נתניהו ב’ועידת הנגב’ בדימונה, התפרצה לעברו אחת הנשים בקהל והאשימה את ממשלתו בהתעלמות מתושבי הדרום • ראש הממשלה על הגדר בגבול הדרום: “אם היו מגיעים לפה 150 אלף מסתננים לשנה, היה אפשר לסגור את הבאסטה, אבל לא סגרנו את הבאסטה”

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי), אחרי כמה ימי מחלה, אל ‘ועידת הנגב’ בדימונה.

עוד בטרם החל נתניהו את נאומו, התפרצה פעילה חברתית – וצעקה: “אתה חונק את דימונה. בדימונה לא שמים על האנשים… תפסיק להקים ישובים חדשים רק לעשירים. שים את הכסף בערים הקיימות”.

אנשי האבטחה מיהרו להוציא את האישה החוצה, בעוד רוב המשתתפים הפגינו תמיכה בראש הממשלה – מחאו כפיים והחלו בקריאות: “ביבי, ביבי”.

בדבריו בחר נתניהו להתייחס לסערה שפרצה בעקבות סדרת הטלוויזיה  ‘סאלח, פה זה ארץ ישראל’: “הנגב היה בידינו, ואז התעוררה השאלה, מה עושים בו? הרי זה שטח עצום, שטומן בחובו פוטנציאל עצום. אתם מכירים את החזון? פיתוח הנגב, יישוב הנגב. בן גוריון ניסה ללכת כחלוץ אחר המחנה, אבל מוכרחים להודות שהמחנה ברובו הגדול לא בא. מי כן בא? אתם, ההורים שלכם. לא כל כך באתם, הובאתם לכאן.

נתניהו הוסיף: ” זה נושא חם בכותרות. הנחיתי את מזכיר הממשלה לבדוק את הנושא ועולה שהמסמכים פתוחים אך אינם נגישים. החלטתי שהם יהיו נגישים לכל עם ישראל, כמו שעשינו בפרשת ילדי תימן.

“כל הערים החדשות שהוקמו אחרי הכרזת העצמאות אוכלסו בהמוני העולים. שדרות, ירוחם, קריית מלאכי, אופקים, דימונה ועוד.  המעשה החלוצי בנגב הוא הרבה מאוד בזכותכם, והגיע הזמן להכיר בזאת, ולחנך את ילדי ישראל על העשייה הזאת”.

נתניהו הודה שנעשו טעויות: “ברור שההתחלה הייתה קשה, אלפים מצאו את עצמם בלב המדבר, אבל במבט לאחור אתם יכולים להיות מאוד מאוד גאים בעצמכם וכולנו גאים בכם. ניצחתם את החום ביום והקור בלילה, את המתיחות הביטחונית, שימשתם כחגורת מגן. בניתם בתים, סללתם כבישים. עכשיו בשנת ה-70, אתם יכולים להיות גאים בעצמכם”.

נתניהו אמר עוד בנאומו כי הגדר שנבנתה לאורך הגבול עם סיני סיכלה איומים משמעותיים על מדינת ישראל. “אלמלא הגדר, היינו עומדים חלילה בפני שוקת שבורה – מתקפות של גורמי טרור בסיני, והדבר הנורא ביותר הוא הצפה של מסתננים בלתי חוקיים מאפריקה”.

הוא שאל: “איך היינו מבטיחים מדינה יהודית ודמוקרטית עם 100-50 אלף מסתננים לשנה? ייתכן שמספרם היה מגיע גם למיליון וחצי. אפשר היה לסגור את הבאסטה, אבל לא סגרנו את הבאסטה”.

לדברי ראש הממשלה, “ישראל מוקפת במאחזים של האיסלאם הקיצוני ואנו מצווים לשמור על גבולותינו. השלמנו מבצע אדירים – בניית גדר לאורך 200 קילומטר בגבול סיני. הייתה התנגדות עזה לרעיון של גדר מעזה עד אילת. אמרו שזה עולה המון כסף, מי יודע אם זה יעבוד – אבל אני האמנתי בזה”.