אבו מאזן גידף: “פרידמן בן כלב” • נתניהו: “איבד את העשתונות”

נתן פרל
|
ג' ניסן התשע"ח / 19.03.2018 20:07
יו”ר הרשות גידף בשפה בוטה בשגריר האמריקני: “הוא מתנחל והמשפחה שלו הם מתנחלים. מה נותר לנו לצפות ממנו?” • דיויד פרידמן: “שלושה יהודים נרצחו בדם קר וברשות הפלסטינית הייתה דממה. אבו מאזן בחר להגיב וקרא לי ‘בן כלב’. זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? תחליטו אתם”

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף הערב (שני) בחריפות את שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן וכינה אותו: “בן כלב, מתנחל”.

אבו מאזן נאם במהלך כינוס של חברי ההנהגה הפלסטינית ברמאללה והביע זעם על הביקורת שהשמיע השגריר נגד הרשות, לאחר שזו סירבה לגנות את פיגועי הטרור האחרונים.

הוא התייחס גם להתבטאות של פרידמן המצדיקה את הבנייה הישראלית בהתנחלויות. “יותר מבכיר אמריקני אחד, ובראשם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, אמרו שההתנחלויות חוקיות. פרידמן אמר שהם בונים באדמתם. בן כלב, בונים באדמתם?”, פנה יו”ר הרשות לנוכחים בכנס.

אבו מאזן המשיך לתקוף את פרידמן: “הוא מתנחל והמשפחה שלו הם מתנחלים והוא שגריר ארה”ב בישראל, מה נותר לנו לצפות ממנו”.

השגריר פרידמן התייחס הערב למתקפה: ״שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה. אבו מאזן בחר להגיב לפני כמה דקות והוא קרא לי ‘בן כלב’. זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט. אשאיר את זה לכם”, אמר פרידמן בערב הפתיחה של הפורום הגלובאלי למלחמה באנטישמיות  בבנייני האומה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על נאום ה’בן של כלב’ של אבו מאזן: “ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה״ב, דיוויד פרידמן, אומרת הכל. פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות”.

מהבית הלבן הגיבו כי אמירתו של יו”ר הרשות מאד לא ראויה. השליח האמריקני ג’ייסון גרינבלט אמר בהודעה: “הגיע הזמן שאבו מאזן יבחר בין רטוריקת שנאה לבין מאמצים מעשיים לשפר את איכות החיים של בני עמו וינהיג אותם לשלום ולשגשוג”.

פרידמן תקף הבוקר בחשבון הטוויטר שלו את שתיקת הרשות הפלסטינית על רקע גל הטרור הרצחני שגבה מאז יום שישי את חייהם של עדיאל קולמן, סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי”ד.

“טרגדיה בישראל”, צייץ השגריר, “שני חיילים צעירים, נתנאל קהלני וזיו דאוס נרצחו בצפון השומרון (מבוא דותן), ואב לארבעה, עדיאל קולמן, נרצח בירושלים בידי מחבלים פלסטינים”.

הוא הוסיף: “כזו אכזריות –  ולא נשמע אף גינוי מצד הרשות הפלסטינית! אני מתפלל עבור המשפחות והפצועים – כל כך הרבה עצב”.